Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou karbon-keramické brzdy, objevily se na prototypu
23.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pochopitelně půjde o příplatkovou výbavu, s ohledem na jejich výhody ale může jít o prvek, který kvality vozu posune o citelný kus dále.
Jakkoli ceny tohoto komponentu stále klesají, jedná se u dostupnějších aut o naprostou raritu. U sporťáků střední třídy je, pokud víme, z továrny k mání pouze pro Audi RS5 a takové BMW se tomuto řešení donedávna bránilo úplně. Až s nástupem nové M6 se v jeho nabídce karbon-keramické brzdy objevily a nedávno jsme je mohli vyzkoušet v praxi právě na M6 F12 s manuální převodovkou. Po faceliftu se jich dočkala i M5 a zdá se, že jejich pouť nabídkou značky bude pokračovat dále do nižších sfér.
Další na řadě bude podle nejnovější špionážních záběrů ze Severní smyčce německého Nürburgringu nástupce současné M3, jejíž zbývající produkce byla nedávno rozobjednána. Tedy nástupce, měli bychom říci spíše nástupci, neboť nová M3 bude už pouze sedan a představí se ještě letos, kupé ponese označení M4 a premiéru si užije až po formálním představení sériové čtyřky.
Použití karbon-keramiky v sériové produkci tedy zatím nemůžeme stoprocentně potvrdit, její testování na čerstvě přistiženém prototypu M4 ale ano. Ten totiž nesl zlaté třmeny brzd, které BMW používá jen a pouze v kombinaci s karbon-keramickými kotouči, navíc i v samotné kotouče vracejí příliš málo odrazu na to, aby byly stvořeny z jiného materiálu. Můžeme si tedy být jisti přinejmenším tím, že BMW toto řešení testuje a asi by to nedělalo, kdyby jej nechtělo nasadit do produkce. Další z dosud spekulativních vlastností nové M3 a M4, která by měla zlepšit nejen brzdné schopnosti, ale díky menšímu množství neodpružených hmot také jízdní vlastnosti a dynamiku, je tak víceméně potvrzena.
Zbylé známé specifikace můžete najít v některém z předchozích článků na toto téma, tady nic nového nevíme - auto by tedy nadále mělo být vybaveno třikrát přeplňovaným šestiválcem o objemu tři litry a mělo by také být více lehčí než výkonnější, maximální výstup motoru se má pohybovat mezi 420 a 450 koňmi. A abychom nezapomněli, výřez ze špionážního snímku pochází od kolegů z Carcoops, kde si můžete prohlédnout kompletní galerii posledních fotek M4.

Je zjevné, že tento prototyp BMW M4 F82 disponuje sadou karbon-keramických brzd. Na sériovém voze by se tak měly rovněž objevit, pravděpodobně znovu za příplatek kolem 200 tisíc Kč
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejnovější články
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, bublina baterek pro elektromobily je na pokraji prasknutí
před 2 hodinami
Chystaná Škoda Octavia Combi od Dacie byla nachytána při testech, na současném trhu to může být převratné auto
před 3 hodinami
Revoluční světla Oraclu mohou radikálně změnit povahu aut, jako první je dostaly Toyoty
před 5 hodinami
Lamborghini udělalo další krok zpět, svůj nový čtyřlitrový osmiválec bude prodávat i po roce 2035
před 6 hodinami
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.26. 13:50 - tommas
- BMW Divize 11.26. 13:25 - Vrooom
- VZKAZY 11.26. 11:43 - mattonecz
- Policejní kontroly a měření 11.26. 11:18 - mafel
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
