Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Corvette C7 Z06 má nadváhu, mezigeneračně přibral metrák a půl
20.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Corvette C7 Z06, která je na rozdíl od té standardní výkonově srovnatelná s Viperem, mu podlehne v poměru výkonu ku hmotnosti. S 1 598 kg je totiž Z06 o 77 kg těžší.
S novými generacemi automobilů většina výrobců v současné době jde po silnějších, ale papírově úspornějších vozidel a také po aspoň nějaké dietě. Oproti tomu Chevrolet se u Corvette Z06 zaměřil spíš na hrubou sílu. 6,2litrový osmiválec LT4 na zadní kola pošle 650 koní a 878 Nm, což model Z06 staví výkonově pod V8 Hellcat od Chrysleru, ale těsně nad Dodge Viper - dokud ten nedostane kompresor.
Motor LT4 s sebou ale bude muset vláčet o něco více hmoty. Corvette C7 Z06 s karoserií kupé, resp. targa, totiž oproti své předchůdkyni, Z06 generace C6, přibrala 158 kilogramů; váží tedy 1 598 kg. V případě verze s plátěnou skládací střechou činí nárůst 113 kg a výsledná hmotnost 1 625 kilogramů. Informace o tom, že kabrio nepřibere, se tedy ukazuje jako nepravdivá. Při 650 koních výkonu to znamená 406,5 koně na tunu u kupé a rovné čtyři stovky u kabrioletu.
Zde se nabízí srovnání s ostatními podobnými auty. Začněme Viperem - ten ve standardní variantě SRT váží 1 521 kilogramů a nabídne 645 koní, poměr je tedy 424 koní na tunu, čímž 'Vette hravě poráží. Z evropských konkurentů zmiňme McLaren 650S, který nabídne 454 koní na tunu, a Ferrari 458 Italia, kterému musí stačit 383 koní na tunu. Nejnovější stroj ze Sant'Agaty Bolognese, Lamborghini Huracán, nabídne 429 koní na tunu.
Asi se nedá moc počítat s tím, že byste vyrazili si koupit Ferrari a domů přijeli v Corvette či naopak, i tak jsou ale srovnání zajímavá, stejně jako informace, že všechna ostatní auta se snaží zhubnout a Corvette je to tak nějak jedno. A nejspíš to bude jedno i většině zákazníků.




































Nová Corvette C7 Z06 oproti předchůdci přibrala, a to nijak málo
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 7 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha