Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu
20.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za prvních deset měsíců letošního roku značka prodala jen 556 kusů Citroënu C6. Jakákoliv další produkce tak byla zbytečná.
Co jsme v červenci naznačili, to se včera stalo nevyhnutelným skutkem - Citroënu C6 byl po sedmi letech vystrojen pohřeb. Důvod tohoto rozhodnutí přitom není třeba dlouho hledat. Od zahájení výroby v roce 2005 automobilka prodala jen 20 000 kusů, přičemž na prvních deset měsíců letošního roku připadá pouhých 556 kusů. Jakékoliv další zaměstnávání 250 zaměstnanců v továrně v Rennes tak postrádalo smysl. Samozřejmě, míněno ekonomicky.
Českého ceníku se tato novinka ještě nedotkla, pár skladových vozů tak zřejmě ještě Citroën někde najde. Ty přitom nabízejí jedinou konfiguraci, a to třílitrový turbodiesel o výkonu 241 koní spřažený s automatickou převodovkou. Cena 1 504 900 Kč za výbavu Exclusive (jedinými příplatky jsou střešní okno, paket Lounge a rozšířená záruka) by pak v rámci vánočních slev ještě mohla doznat značné slevy.
Ukončení výroby ovšem není pěkným vysvědčením pro Francii, která tímto přišla o poslední limuzínu s domácím pasem. Jediným větším sedanem ze země Galského kohouta se totiž stává Renault Latitude, tedy jen jiným logem opatřený korejský Samsung SM5. Ani tento model ovšem nedosahuje valných prodejů, neboť za letošní rok po něm sáhlo 3 792 zákazníků - o 39 % méně než loni.
Problémy francouzského automobilového průmyslu tedy pokračuje. Jsme přitom velmi zvědavi, jak si země povede v novém roce, kdy by na silnice chtěla dotlačit abnormální množství elektromobilů. Pokud totiž kupující nemají dostatek financí ani na koupi plně vybaveného a prostorného sedanu, pak je rozhodně neutratí za předražený minivůz s omezeným dojezdem...
















Během letošního roku se prodalo jen 556 kusů Citroënu C6. Francouzská značka tak logicky ukončila výrobu. V české nabídce však limuzína ještě zůstává, možná jen ze setrvačnosti
Zdroj: WordCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Mechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
před 2 hodinami„Západní” automobilový průmysl je z valné většiny ztracen a musí dostat pořádnou ránu, aby se konečně probral
před 3 hodinamiNejnovější specialita Mercedesu působí opravdu zoufale, oslavuje neexistující tým Formule 1
před 5 hodinamiNa tomto elektromobilu někdo za rok prodělal 1 milion Kč, i když ho ani pořádně nevybalil, nepřihlásil a skoro nic s ním nenajel
před 6 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva