Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu
20.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za prvních deset měsíců letošního roku značka prodala jen 556 kusů Citroënu C6. Jakákoliv další produkce tak byla zbytečná.
Co jsme v červenci naznačili, to se včera stalo nevyhnutelným skutkem - Citroënu C6 byl po sedmi letech vystrojen pohřeb. Důvod tohoto rozhodnutí přitom není třeba dlouho hledat. Od zahájení výroby v roce 2005 automobilka prodala jen 20 000 kusů, přičemž na prvních deset měsíců letošního roku připadá pouhých 556 kusů. Jakékoliv další zaměstnávání 250 zaměstnanců v továrně v Rennes tak postrádalo smysl. Samozřejmě, míněno ekonomicky.
Českého ceníku se tato novinka ještě nedotkla, pár skladových vozů tak zřejmě ještě Citroën někde najde. Ty přitom nabízejí jedinou konfiguraci, a to třílitrový turbodiesel o výkonu 241 koní spřažený s automatickou převodovkou. Cena 1 504 900 Kč za výbavu Exclusive (jedinými příplatky jsou střešní okno, paket Lounge a rozšířená záruka) by pak v rámci vánočních slev ještě mohla doznat značné slevy.
Ukončení výroby ovšem není pěkným vysvědčením pro Francii, která tímto přišla o poslední limuzínu s domácím pasem. Jediným větším sedanem ze země Galského kohouta se totiž stává Renault Latitude, tedy jen jiným logem opatřený korejský Samsung SM5. Ani tento model ovšem nedosahuje valných prodejů, neboť za letošní rok po něm sáhlo 3 792 zákazníků - o 39 % méně než loni.
Problémy francouzského automobilového průmyslu tedy pokračuje. Jsme přitom velmi zvědavi, jak si země povede v novém roce, kdy by na silnice chtěla dotlačit abnormální množství elektromobilů. Pokud totiž kupující nemají dostatek financí ani na koupi plně vybaveného a prostorného sedanu, pak je rozhodně neutratí za předražený minivůz s omezeným dojezdem...
















Během letošního roku se prodalo jen 556 kusů Citroënu C6. Francouzská značka tak logicky ukončila výrobu. V české nabídce však limuzína ještě zůstává, možná jen ze setrvačnosti
Zdroj: WordCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 4 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 3 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 4 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 5 hodinamiŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
před 7 hodinamiUnikly nové informace o nástupci současného BMW 3 včetně nové M3, fanoušky nepotěší hned dvakrát
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom