Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Čtveřice silničních aut vyzvala na souboj 37 let starou brutalitu rallyové skupiny B, neměla to dělat
10.8.2022 | Petr Prokopec
Jsou to její soukmenovci, a tak je vlastně ani nemusí mrzet, že dostali na zadek. Přesto je fascinující vidět, v jak jiných dynamických sférách se ve své době nacházelo - a dodnes nachází - legendární Audi S1 Quattro.
Jednu z největších legend světového motorsportu, Audi S1 Quattro, jsme v poslední době zmínili hned několikrát. Britský Carwow totiž dokázal toto 37 let staré monstrum získat pro svá srovnání ze sbírky samotné automobilky, a tak jej opakovaně postavil startovní čáru letištních sprintů. Kupé osazené řadovým pětiválcem naladěným na 500 koní si tak již zvládlo namazat na chleba jak moderní Audi RS3 Sedan, tak supersportovní R8. Stalo se tak i přes „náskok díky technice“, který zahrnuje třeba systém řízené kontroly startu.
Nejnověji se tedy Mat Watson rozhodl, že srovnávat již nebude letitý stroj s modernou, nýbrž s jeho někdejšími civilními verzemi. Na start se tedy postavily Quattro 20v z roku 1980, Sport Quattro (1984), S2 Coupe (1991) a RS2 Avant (1994). Poslední zmíněný model je přitom jedním z nejžádanějších mezi fanoušky čtyř kruhů i proto, že jeho vývoj mělo z velké části na svědomí Porsche. Kombík tak zvládal porážet i mnohé supersporty včetně těch, které vyprodukovala maranellská fabrika Ferrari.
V případě nejnovějšího srovnání nicméně RS2 selhalo na plné čáře, a to během obou rozjížděk. V té první sice vše bylo ovlivněné horším startem, u té druhé se nicméně potvrdilo, že technika vozu zjevně není úplně v pořádku. Také pod jeho kapotou se nachází pětiválec, přičemž 2,2litrová jednotka produkuje 315 koní. Ač jde nicméně o druhý nejvyšší výkon, spárován je s nejvyšší hmotností (1 595 kg). I přesto kombík kdysi zvládal stovku za 4,8 sekundy, to je však v tomto případě věc minulá.
Test tedy nepřekvapivě znovu vyhrálo S1 Quattro Evo2, které čtvrtmíli zajelo za 12,2 sekundy. O dvě sekundy pomalejší pak bylo provedení Sport Quattro s 306 koňmi a 1 270 kilogramy na kontě, zatímco na S2 Coupe (230 koní, 1 525 kg a čas 14,9 sekundy) zbyla třetí příčka. Bramborovou pozici pak získal s časem 15,3 sekundy Watson kočírující Quattro 20v (220 koní, 1 395 kg).
Lze už jen dodat, že kromě motoru, který Audi poprvé představilo v roce 1976 u druhé generace modelu 100, je spojnicí napříč celou pěticí pohon všech kol. Hodnota všech těchto legend pak činí 2 113 000 GBP (cca 61,2 mil. Kč), což z testu činí jeden z nejdražších, jaké Carwow uskutečnil. Stojí za tím nicméně hlavně jeho vítěz, tedy vůz, se kterým svého času řádil i Walter Röhrl.



Závodní Audi S1 Quattro má na kontě další vítězství. Foto: Audi


Překvapením testu je nicméně poslední příčka modelu RS2 Avant, jenž zjevně neměl zcela v pořádku své pětiválcové hnací ústrojí. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před hodinou
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
