Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Datsun Go: takhle by mohl vypadat jako sedan nebo sportovní třídvířko (ilustrace)
26.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Brzké rozšíření modelové řady Go je podle Datsunu nepravděpodobné, přednost má nový hatchback a MPV. Sedan ovšem jisté šance má.
Představení nového Datsunu Go jsme sledovali v přímém přenosu, jen aby nám neunikla jediná informace. Šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn ale o technických parametrech příliš nehovořil a sdílnější nebyla ani následná tisková zpráva. Známe tedy jen základní dimenze, objem motoru a příchod do prodeje, poté oficiální pramen vysychá. To ovšem není případ webových designérů, kteří se s chutí pustili do dalších karosářských variant.
Go ve verzi sedan, za kterou stojí Theo Chin, má přitom velkou šanci na schválení výroby, ačkoliv oficiálně Datsun tuto možnost nikdy nezmiňoval. S ohledem na plánovaný prodej, který počítá hlavně s indickým, ruským, africkým a jihoamerickým trhem, by ovšem daný krok byl více než logický. V daných lokalitách se totiž již prodávají konkurenční sedany jako Honda Brio Amaze nebo Mitsubishi Attrage, Datsun tak ve snaze o opanování trhu těžko může zůstat pozadu.
Druhá ilustrace pro změnu hatchbacku nepřidává „batoh“ za zadní nápravu, ale ubírá jeden pár bočních dveří. Zodpovědný je za ní Richard Doka z Maďarska, který vozu navíc snížil podvozek a přidal litá kola. Již ta přitom naznačují, že tato verze nebude zrovna reálnou. Pětidvířko totiž bude jezdit na 13palcových plecháčích a ráfky z lehkých slitin nedostane ani do příplatkové výbavy.
Uvidíme tedy v následujících měsících či letech, nakolik se modelová řada Go rozroste. Vše přitom kromě počátečního úspěchu pětidveřového hatchbacku bude také záviset na kapacitě továren aliance. Datsun chce totiž ještě v příštím roce představit hatchback nižší střední třídy označovaný interně jako I2. Po něm přijde na řadu MPV a pak se teprve uvidí, co dál.





Nové karosářské verze Datsunu Go jsou zatím nepravděpodobné, značka se chce soustředit na další vozy. Sedan by ale zvolenýmt trhům rozhodně nebyl proti srsti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva