Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Designér se pokusil dokázat, že spojením dvou ošklivých aut nevznikne jedno pěkné
5.6.2021 | Petr Miler
Je tedy otázkou, jestli si někdo myslel, že výsledkem může být opak, pokud je ale výsledkem násobení dvou záporných hodnot hodnota plusová, minimálně ti matematicky smýšlející by v to doufat mohli.
I když automobilky dělají vše možné i nemožné proto, aby na trh uvedly vozy dobré a krásné, občas na něj uvedou pravý opak zmíněného. V případě technických kvalit to není až tak s podivem, neboť udělat dobře fungující a kvalitní auto není jednoduché. A i kdyby to náhodou lidé od té či oné značky uměli, tlak na minimalizaci vývojových a výrobních nákladů někdy zhatí i ušlechtilé cíle.
Udělat auto hezké nebo přinejmenším neošklivé je ale o něco snazší. Jednak je za více než století automobilismu ukázalo, jaké recepty fungují a jaké ne. A i když chcete vyzkoušet něco nového, můžete lidem dlouho před uvedením ukazovat makety a prototypy a zkoumat jejich reakce. Automobilky právě tohle dělají, občas se ale zabetonují v nějaké designové vizi tak moc, že nekoukají vpravo ani vlevo a cosi domněle progresivního dostanou až do prodeje.
Není to zase tak řídké, proto vznikají přehledy nejošklivějších aut historie, do kterých lze směle nominovat desítky vozů. Jedním z těch historicky nepovedených je Fiat Multipla, z modernější historie lze posloužit novými generacemi BMW M3 a M4. Zejména M4 nejen se svými technicky absurdními a vzhledově rušivými ledvinkami dráždí oko leckterého estéta a představuje dramatický odklon od dřívějších eMek této velikosti. Oproti takové M3 E46 je to pěst na oko.
Leckoho by při pohledu na takové vozy mohlo napadnout, co by se stalo, kdyby se spojily v jeden, kdyby dva ošklivé designy zplodily jeden výsledek. Však protiklady se přitahují, minus krát minus je plus. V tomto případě to ale zjevně nefunguje, jak ukazuje i ilustrace níže od designéra, který na internetu publikuje svá díla přes profil Superrenderscars na Instagramu. Spojením právě Multiply s přídí M4 vznikne... no podívejte se sami. Dá se to nazvat lecjak, slova „hezké auto” vás ale patrně nenapadnou.



Fiat Multipla je auto vyhlášené svou vizuální neatraktivitou. Foto: Fiat
A nová M4 si na tomto poli také moc slávy neutrhla. Výslede spojení obou „entit” můžete vidět níže. Foto: BMW
Zdroj: Superrenderscars@Instagram
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nejnovější články
Němci otestovali 18 typů pneumatik pro zimu i léto, ty nejlepší z nich prý šetří peníze bez vrásek
před 8 hodinamiLevný model Tesly je prý zpátky na stole poté, co nové „holobyty” nezabodovaly podle očekávání
před 10 hodinamiŠéf vývoje BMW říká, že firma loni prodala nejvíc osmiválců v historii. Tolik k výsledkům „elektrické revoluce”
před 11 hodinamiFord přiznal, že zrušil polovinu objednávek lithia pro příští roky, o skutečné budoucnosti to říká vše
včeraChorvat naplňuje pohádku o chudákovi, který se stal králem. Chce vyplatit Porsche a ovládnout celé Bugatti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva