Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Po léta nejlepší auto podle Jeremyho Clarksona ukázalo, proč ho ani teď nejde dostat z hlavy
11.7.2021 | Petr Miler
Získat si Clarksonovu přízeň není jen tak, musí jít o vůz, který nejenže fakticky funguje, ale dokáže i náležitě jitřit emoce. Přesně to Lexus LFA dovede i 10 let po skončení své výroby, třebaže dávno není nejrychlejší.
Je to skutečně auto, které Jeremy Clarkson opakovaně označil za nejlepší vůz, co kdy řídil, než tedy začal dávat přednost jinému. Lexusu LFA ale skvělá pověst zůstala a dnes jde o vyhledávaný artikl, který si sběratelé posílají jeden mezi druhým za ceny přesahující 15 milionů Kč. Pokud tedy zrovna je nějaký kloudný k mání - v tuto chvíli jsou v celé Evropě na prodej čtyři, z nichž ten nejlevnější stojí 17 924 745 Kč přesně.
Není divu, jde nejen o žádaný, ale také velmi vzácný vůz, který byl vyroben v pouhých 500 exemplářích včetně zvláštních provedení, jako je to s paketem Nürburgring na fotkách níže. U LFA je ale skoro jedno, o jakou verzi se jedná, vůz ohromuje hlavně svým řvoucím vidlicovým desetiválcem bez přeplňování, který používá techniku Formule 1. Produkuje výkon až 412 kW (560 koní) při 8 700 ot./min a točivý moment nejvíce 480 Nm při 6 800 ot./min.
Tohle auto se už vzhledem k jeho hodnotě dostane do rukou málokomu, natož by jej někdo „vzal u huby”. O to vděčnější můžeme být za záběry člověka, který si na Youtube říká Tedward, jemuž se dostalo cti jeden z vyrobených exemplářů, třebaže ne úplně originální, řídit. A byť neuvidíme nic jako akceleraci na maximální rychlost na Autobahnu, pořád je hodně na co koukat.
Na záběrech můžeme zahlédnout akcelerace spoustu, i na amerických okreskách se ručička tachometru pravidelně dívá za hranici 100 mph, tedy 160 km/h. Akcelerací na stovku za 4,4 sekundy nebo čímkoli podobným ale auto stejně neohromí, je to holt zadokolka limitovaná dobovými možnostmi této koncepce. Tady jde hlavně o zvuk, který prostě nejde dostat hlavy, nelze se při jeho zaslechnutí neusmát. Však si to poslechněte sami, něco takového už moderní turba neumí.
Při shlédnutí těchto záběrů vážně není těžké pochopit, proč si Clarkson tohle auto tak zamiloval. Spíše je obtížné akceptovat, že se mu v mezičase zalíbilo více něco jiného.
Lexus LFA je dnes 10 let starou historií, není ale přehnané říci, že zraje jako víno, jak nejlépe ukáží čerstvé jízdní záběry níže. Clarksonově obdivu se není co divit. Ilustrační foto: Lexus
Zdroj: Tedward@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva