Dobový televizní test slavného Ferrari v běžném provozu ukazuje, jak moc se svět od té doby změnil

Pustit dnes někdo něco takového do éteru, padají hlavy, možná dojde i na diskuzi o odejmutí televizní licence. Přitom se nestalo vůbec nic a vznikl tak o poznání zajímavější materiál.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Dobový televizní test slavného Ferrari v běžném provozu ukazuje, jak moc se svět od té doby změnil

15.7.2022 | Petr Miler

Dobový televizní test slavného Ferrari v běžném provozu ukazuje, jak moc se svět od té doby změnil

/

Foto: Ferrari

Pustit dnes někdo něco takového do éteru, padají hlavy, možná dojde i na diskuzi o odejmutí televizní licence. Přitom se nestalo vůbec nic a vznikl tak o poznání zajímavější materiál.

Žijeme ve smutnější době, než si mnozí z nás uvědomují nebo jsou ochotni si připustit. Nedávno na to s elegancí sobě vlastní upozornil Marek Eben, který připomněl, že totalitní režimy nemají smyslu pro humor a nadsázku. A do jednoho z totalitních zřízení už nějaký ten pátek směřujeme - už ne pod tíhou politických autorit jako před pár dekádami, ale omezováním sebe samých jakousi politickou korektností diktovanou lidmi stojícími mimo zákon. Už je skoro jedno, co je v té či oné zemi legální, spousta věcí se prostě nesmí tak jako tak, protože povede k vašemu vyloučení ze sociálních sítí, ztrátě zaměstnání či jiným formám veřejného zostuzení.

Jak moc se svět vyvinul tímto směrem, připomíná i dobový test Ferrari F40, jedné z největších automobilových legend poledních dekád. Vůz s mohutným zadním křídlem velikosti ping-pongového stolu, který vznikal v Itálii mezi lety 1987 až 1992 a jako poslední byl vyvinut pod taktovkou mistra Enza Ferrariho, můžete níže vidět řádit v televizním testu amerického MotorWeeku. Američané měli vůz k dispozici v roce 1989 a podle přiloženého snímku z něj byli „na větvi“ stejně jako tehdejší do motorismu zapálená mládež s plakáty F40 nad postelemi. Jedno z nejikoničtějších superaut všech dob podrobili podrobné prověrce, která čítala nejen jízdu po okruhu, ale také po běžných silnicích.

Redaktor John Davis se s F40 proháněl s velkou parádou po okolí Maranella a chvílemi se nechával unášet natolik, že neváhal ani poslat vůz bokem. Na videu se můžete podívat, jakou politickou nekorektnost předvedl, když prodriftoval zatáčku s cyklisty na jejím konci. Ti v reakci na to div nepopadali. Nepochybujeme o tom, že šlo o pečlivě připravený, nahraný kousek pro pobavení publika, dnes by nic takového neprošlo. Tohle je na videu ke spatření asi do páté minuty, celá okresková jízda rychlostmi zřetelně překračujícími ty povolené a stylem dalece nepřijatelným pro všechny současné pachatele dobra, ale stojí za vidění.

Dodejme, že lehká dvoudveřová raketa s osmiválcovým turbomotorem (na Ferrari tehdy nezvykle) a výkonem 478 koní ve své době držela titul nejrychlejšího vozu planety. Se svými 324 km/h předčila o poznání technologicky nabitější Porsche 959, a tak si s ním maranellští nadělili ten nejlepší dárek ke čtyřicátým narozeninám značky. Video níže ukazuje, co skutečně dovedlo a jaký smysl z hlediska běžného používání také mělo. Dnes už je v podstatě jen ceněným artiklem soukromých sbírek...


Dobový televizní test slavného Ferrari v běžném provozu ukazuje, jak moc se svět od té doby změnil - 1 - Ferrari F40 ilustracni foto 02Dobový televizní test slavného Ferrari v běžném provozu ukazuje, jak moc se svět od té doby změnil - 2 - Ferrari F40 ilustracni foto 03Dobový televizní test slavného Ferrari v běžném provozu ukazuje, jak moc se svět od té doby změnil - 3 - Ferrari F40 ilustracni foto 06Dobový televizní test slavného Ferrari v běžném provozu ukazuje, jak moc se svět od té doby změnil - 4 - Ferrari F40 ilustracni foto 05
Ferrari F40 z roku 1987 je automobilovou modlou, která si zaslouží pozornost i více jak 30 let po svém vzniku. Video níže jej ukazuje v tom nejlepším světle, dnes zcela nepřijatelným způsobem. Ilustrační foto: Ferrari

Zdroj: MotorWeek@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše