Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari LaFerrari se na poloprázdné německé dálnici rozjelo až na 372 km/h
17.4.2020 | Petr Prokopec
Teoreticky by rozlet hybridního hypersportu měl končit níže, ale Italové obvykle uvádějí maximální rychlost stylem „přes X km/h”. Zjevně nelžou.
Koronavirus zredukoval dopravu, a poloprázdné tedy nejsou pouze pražské ulice, ale rovněž německé Autobahny, čehož řada lidí zjevně využila k tomu, aby svým vozům protáhla perka. Zatímco včera jsme tu měli působivou jízdu Ferrari FF, dnes tu máme ještě působivější rozlet Ferrari LaFerrari. Tedy prvního hybridního hypersportu značky, jehož udávané maximum by mělo činit 349 km/h. Při dosažení této mety nicméně nezasáhne omezovač, místo toho se bílý hypersport žene dál.
Video zveřejněné na Instagramu bohužel neukazuje rozjezd od nuly po naprosté maximum, místo toho si musíme vystačit se startem na 217 km/h. I při tomto tempu nicméně další cifry naskakují neuvěřitelně rychle, automatická převodovka navíc nakrátko podřadí i ze sedmičky na šestku. Jakmile ale řidič dosáhne mety okolo 330 km/h, dojde k opětovnému přeřazení směrem vzhůru, přičemž LaFerrari již začne ve zrychlení zmírňovat. Nicméně i tak nakonec zvládne neskutečných 372 km/h.
Při pohledu na nemalý rozdíl mezi udávanou a dosaženou maximálkou se nám na mysl vkrádá otázka, zda tachometr Ferrari poměrně hodně neproměřuje. Na druhou stranu je ovšem třeba dodat, že zmíněných 349 km/h nikdy nebylo uváděno jako absolutní maximum.
Středobodem této pozemní střely je mild-hybridní systém, který je složen z 6,3litrového atmosférického dvanáctiválce produkujícího 800 koní a jednotky HY-KERS, jež dodává další 163koňové stádo. Celkově má tedy řidič k dispozici 963 koní a 900 Nm točivého momentu. To rozhodně není špatné na vůz, který byl představen v roce 2013. Jeho výroba pak skončila o tři léta později, kdy na kupé navázalo otevřené provedení Aperta.




LaFerrari zjevně umí více než továrnou udávaných 349 km/h, na Autobahnu se rozjelo na 372 km/h jako nic
Zdroj: Speedtimers@Instagram
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 8 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 2 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 4 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 5 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
