Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari ještě s motorem V12 bez turba změřilo síly s vrcholnou Godzillou, je to testament jedné automobilové éry
16.10.2024 | Petr Prokopec
Jedno z těchto aut v každém srovnání dynamiky vyhraje, ale není nakonec jedno, které to je? Jde hlavně o exhibici úchvatného projevu atmosférických Ferrari i jakési lidové dynamiky Nissanu GT-R, kterou lze snadno posouvat dál a dál. Obojí z automobilového světa mizí.
Je rychlejší dvanáctiválcové Ferrari, nebo víc rychlosti dostanete z šestiválcového Nissanu? Pokud byste tuto otázku položili člověku, který o autech ví jen o trochu víc než to, že mají volant, kola a sedačky, nejspíš by na vás koukal s otevřenými ústy. A poté by logicky zvedl praporek s logem italské automobilky. Nadšenci by ale dost možná udělali pravý opak, neboť Japonci neposílají na trh jen auta jako Qashqai či Leaf, ale také sportovní ikony, přičemž tou vůbec největší je slavná Godzilla, model GT-R.
Jeho stále aktuální provedení bylo představeno již před dlouhými 17 lety, přičemž Nissan nedávno přiznal, že by ho klidně dalších 17 let nechal v prodeji. Jenže kupé se již neslučuje s řadou předpisů na řadě světových trhů, a proto mu již Nissan chystá rakev. Co se týče nástupce, ten zřejmě dostane do vínku elektrický pohon. S ním se ovšem nestane žádanějším, už ani nebude tím kurážným vyzyvatelem nejvyšší ligy z řad běžného lidu. Ani jeho poslední vystoupení tedy snad ani není možné zhlédnout bez trochy slz v očích.
Může to znít krutě, ale podívejte se sami na nejnovější srovnání britského carwow, do kterého nastoupila právě Godzilla po boku Ferrari 812 Superfast. Již první zašlápnutí plynu u obou aut dokáže vybudit víc emocí, než jaké by dokázal vygenerovat i mnohem rychlejší elektromobil po několika stech kilometrech. Stejně jako totiž dobré jídlo nesmí jen zasytit, ale také skvěle vonět a chutnat, tak hlavně sportovní auta musí být jak rychlá, tak i hlučná a vibrující. Za zvuk je tu pak Ferrari, jehož opojného projevu motoru V12 bez turba se snad ani nedá přejíst.
Ale vraťme se k původní otázce směřující k tomu, zda cíl uvidí dřív Ferrari či Nissan. Odpověď nám nakonec přijde nedůležitá, ale ona ani není jednoznačná. V sériovém provedení je o fous rychlejší Ferrari, jenže GT-R prošlo tuningem, který umožňuje přepínat mapu řídicí jednotky motoru a jeho sériový výkon (600 koní) posunout až za hranici 800 koní, jimiž disponuje Ferrari. A i když je těžší, má k dispozici pohon všech kol a rovněž ona dvě turbodmychadla, která znamenají více výkonu v nižších otáčkách. V důsledku toho zde máme větší odpich, který Ferrari zvládá srovnat jen při nastavení na sériových 600 koní. Jakmile ale obě nápravy roztáčí větší síla, nepomáhá italskému plnokrevníkovi už ani jeho větší objem či závodní technologie.
Podívejte se na to sami, přes stáří obou aut (812 je v podstatě faceliftovaný model F12berlinetta z roku 2012) je to fascinující podívaná, hotový testament jedné automobilové éry, která nám bohužel uniká mezi prsty.



GT-R má i po 17 letech v prodeji stále co říci, zvlášť pokud když projde tuningem. Fascinující. Foto: Nissan
812 Superfast je fakticky jen o málo mladší, ovšem fascinuje též. Ani pomalé není, ale jeho zvuk a projev vůbec... Foto: Ferrari
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
Francouzi s Číňany a Araby rozjeli výrobu dalšího řešení, které dovolí automobilkám vrátit se zpět ke spalovacím motorům
před hodinouUdávaná rychlost hybridního Lamborghini při řádění po Autobahnu je stará „dobrá” italská lež, realita je úplně jiná
před 3 hodinamiObří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 4 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 08:04 - GeneHawkins
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales