Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat 500L vedle původní pětistovky: takhle vypadal Goliáš po boku Davida (foto)
24.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco původní Fiat 500 neměřil na délku ani tři metry, novodobý Fiat 500L snadno přesahuje metry čtyři. Také je o nějakých 40 cm širší a 30 cm vyšší.
Pokud jste zběhlí v biblických příbězích, pak jistě znáte ten o Davidu a Goliáši. Malý pasáček ovcí se v něm s pouhým prakem v ruce postavil obávanému zápasníkovi, který měl podle některých zvěstí měřit až čtyři metry. Přesto prohrál, načež se David stal králem. Příběh samotný pak od té doby slouží jako symbol vyjadřující nepoměr mezi velkým a malým, přičemž my jej můžeme aplikovat na Fiat 500 a jeho novodobého nástupce.
Kolegové z Carscoops totiž získali fotku zachycující vedle sebe nový Fiat 500L a jeho předchůdce z 50. a 60. let minulého století. Snímek asi nepotřebuje komentář, moderní stroj na něm totiž vypadá jako neskutečný mastodont, za kterým by se schoval i nějaký ten mrakodrap. Ve skutečnosti má přitom přerostlá pětistovka jen 4 140 milimetrů na délku, 1 780 mm na šířku a 1 660 mm na výšku. Přesto působí vedle originálu giganticky.
Mimo tento záběr pak můžeme posloužit i srovnáním regulérních Fiatů 500, i v tomto případě ovšem výsledek vyznívá kladně spíše pro původní provedení. Jelikož je však moderní interpretace základní pětistovky kratší, užší i nižší než verze 500L, nepůsobí tak neohrabaně. Navíc, abychom byli féroví, tak italský hatchback není jediným modelem, který přerostl svého předchůdce.
Obdobným problémem „trpí“ rovněž Mini, které zejména ve své nové generaci a pětidveřovém provedení narostlo až na čtyři metry. Originál oproti tomu jen o chloupek překročil metu tří metrů, pročež tu máme víceméně stejný rozdíl jako u Italů. A vůbec auta rostou jako z vody, nedávné ilustrace to ukazovaly velmi výstižně...
Moderní Fiat 500L působí vedle originálu jako Goliáš vedle Davida
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva