Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford B-Max také zná svou cenu, bez 400 tisíc Kč pro něj nechoďte
10.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Většina ženevských novinek se bude do prodejů dostávat až v následujících týdnech a měsících. Další z těch, která nechce na nic čekat, je Ford B-Max.
Kuj železo, dokud je žhavé. Zřejmě v souladu s tímto rčením jednají lidé z prodejních oddělení automobilek Opel a Ford, když hned po premiérách svých nejžhavějších novinek „hrnou” tyto vozy do showroomů. V obou případech se ale zdá, že rychlost vítězí nad pečlivostí.
Zrovna dnes ráno jsme vás informovali o tom, že Opel Astra OPC 2012 vyráží za zákazníky s cenovkou začínající kousek na 34 000 Eur a vše nasvědčuje tomu, že si vůz můžete přinejmenším v Německu objednat třeba hned. Na tom by nebylo nic zvláštního, pokud by byly známy také podrobné technické a dynamické parametry. Nic takového ale Opel nezveřejnil a v katalogu hovoří jen o spotřebě paliva (zřejmě proto, že musí). To je trochu horkou jehlou šitý začátek prodeje - nejednoho potenciálního zákazníka bude jistě zajímat, co za své peníze dostane a pár fotografií jej v tomto směru jen těžko uspokojí.
S tímto nedostatkem si v Rüsselsheimu jistě brzy poradí, potíž Fordu se ale zdá být poněkud vážnějšího charakteru. Jeho B-Maxu totiž na autosalonu v Ženevě zjevně příliš nefungovala jeho hlavní chlouba, kombinace posuvných a tradičních dveří postrádajících sloupek B. Možná si říkáte, že podobné dveře měla už pěkná řádka aut, ale nikoli bez prostředního sloupku. A sladit tyto dva způsoby otevírání resp. zavírání, aniž by se dveře mohly „spolehnout” na tradiční záchytný bod v podobě B-sloupku je jistě nelehké. Většině B-Maxů v Ženevě dveře po dovření nelícovaly a to je lidé od Fordu průběžně udržovali „fit”.
Měli jsme za to, že půjde o předprodukční kusy a automobilka tak ještě bude mít čas vše doladit, nyní je ale zjevné, že toho času nebude příliš mnoho. Na první dodávky si zákazníci ještě několik měsíců počkají, opět v Německu ale mohou objednávat hned. Kompletní ceny v eurech najdete v přiložené tabulce, my jen shrneme, že vůz bude k mání s benzinovými motory 1,0 EcoBoost (výkon 100 nebo 120 koní), 1,4 Duratec (90 koní) a nebo 1,6 Duratec (105 koní). Z naftových agregátů pak budete moci vybírat mezi slabším 1,5 TDCi (75 koní) a silnějším 1,6 TDCi (95 koní). Převodovky jsou výlučně manuální pětistupňové, pouze varianta 1,6 Duratec dostane šestistupňový automat PowerShift. Nejlevnější verze 1,4 Duratec s výbavou Ambiente vyjde na necelých 16 tisíc Eur (cca 400 tisíc Kč), nejdostupnější diesel 1,5 s toutéž výbavou pak na něco přes 17 000 Eur (cca 430 tisíc Kč).
Zásadně odlišné ceny u nás očekávat asi nelze, a tak můžete sami zvážit, jak moc pro vás nabídka malého velkoprostorového vozu bude zajímavá. Nám se tyto cifry zdají být docela ambicózní.
Kompletní německý ceník nového Fordu B-Max
Galerie živých snímků Fordu B-Max ze ženevského autosalonu





























Zdroj: Ford přes Autobild.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 11 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha