Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Genesis G90 na prvních videích, další luxusní Hyundai jsou na cestě
10.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový korejský sedan nabízí 315, 370 nebo 425 koní z motorů V6 a V8. Následován bude dalšími pěti modely, ve dvou případech půjde o SUV.
Novou vlajkovou loď automobilky Hyundai jsme si mohli představit již včera, nicméně samotnou prezentaci doprovázely jisté zmatky spojené s tiskovou zprávou v korejštině, kdy se nám „podařilo” zaměnit výkony v kilowattech za koně. Pochopitelně jsme to napravili, přesto nyní raději zopkaujeme, že nový model titulovaný jako Genesis G90 (či na domácím trhu jako EQ900) skutečně dostane pod kapotu 3,8litrový atmosférický šestiválec, 3,3litrový přeplňovaný šestiválec nebo pětilitrový osmiválec. Jejich výkony se pak vyšplhají na 315, 370 a 425 koní.
Jízdní dynamika se však již nemění, i nadále je tedy možné počítat v rámci zrychlení z klidu na stovku s časem 6,9 sekundy u nejslabšího provedení, zatímco to prostřední potřebuje 6,2 sekundy a nejsilnější 5,7 s. Potvrzen je rovněž 484litrový objem zavazadelníku, zatímco v případě palivové nádrže lze počítat s 77 litry, respektive 83 litry u dvou výkonnějších variant. A upřesnit můžeme i venkovní rozměry zahrnující délku 5 205 mm, šířku 1 915 mm, výšku 1 495 mm a rozvor 3 160 mm.
Luxusní sedan je přitom jen první vlaštovkou nově založené luxusní značky. Ta dále chystá konkurenci pro BMW řady 3, novou verzi současného Hyundai Genesis, sportovní kupé a dvě SUV. Ty budou vycházet z platforem použitých u sedanů, nepůjde tedy v žádném případě o ortodoxní off-roady, ale spíše vozy těžící se soudobé popularity daných karosářských verzí. Ačkoliv je tedy možné, že v nabídce se objeví nějaký terénní paket, důraz bude opětovně kladen na luxusní výbavu.
Po stránce motorické pak bude možné počítat s výše zmiňovanými agregáty, které jsou již standardně doplněny osmistupňovým automatem. Zatímco Genesis G90 má v základu pohon zadních kol a systém H-TRAC nabízí za příplatek, u středního i velkého crossoveru lze očekávat pouze technologii 4x4. Přesný termín odhalení těchto modelů nebyl oznámen, celou šestici ovšem Hyundai představí do roku 2020.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
včeraNovátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
včeraMax Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025
Nejnovější články
Němci dali v testu dramaticky lepší známku srovnatelnému čínskému autu vedle vozu domácího Audi, to je zlomová věc
před 21 minutamiMajitel napravil největší nedostatek Tesly, přidal jí spalovací motor. Stálo ho to 9 tisíc korun
před hodinouFiat se zdá být konečně znovu na správné cestě, jeho dalším velkým krokem bude oživení této malé legendy
před 3 hodinamiKolaps Porsche je dílem slepé sázky na elektromobily, říká otevřeně analytik Warburgu, už se kolem toho nechodí po špičkách
před 4 hodinamiNová Toyota RAV4 je venku a sází na úplně jiný, rozporuplnější vzhled. A kontroverzní je i tím, co má pod kapotou
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.21. 14:21 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.21. 13:57 - Vrooom
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.21. 10:21 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.21. 07:53 - abgx1
- Výběr navigace do auta 05.21. 05:57 - GabrielMarks
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan
- Přestavba Peugeot 308 SW 05.20. 09:26 - JeanneFadel
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito