Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Grafik si utahuje z toho, jak značky VW kopírují své novinky, z Audi udělal Škodu
14.2.2021 | Petr Miler
Marně přemýšlíme, kdy naposledy bylo tak významné a drahé auto jedné značky koncernu VW tak podobné jinému. V případě Porsche Taycan a Audi e-tron GT se to stalo a nejsme jediní, koho to udivuje.
Audi tento týden odhalilo nový model e-tron GT a vyvolalo tím spoustu rozpaků. Vůz sám o sobě je zajímavý vizuálně i technicky, o tom nemá smysl vést debaty, problém je v tom, že jde o zjevný klon Porsche Taycan.
Sdílení techniky mezi značkami koncernu VW, nevyjímaje Audi a Porsche, není nic neobvyklého, krom nejlevnějších modelů jako VW up!, Škoda Citigo a Seat Mii se ale německý moloch drží snahy sdílen jen to, co není vidět. Autům se stejnými technickými základy tak vtiskuje přinejmenším svébytný vzhled, v případě Taycanu a e-tronu GT o tom ale nemůže být řeč. Oba model vypadají jako stejná auta s jinými příděmi, záděmi a interiéry.
Nás to zarazilo jako varovný znak směřování současného automobilismu, ve kterém je kvůli sázce na výrobně drahé elektrické pohony třeba šetřit na všem myslitelném. A tak už ani na jedinečný vzhled není prostor. Audi to navíc podtrhlo verzí RS, která je oproti základu nespecifická jako nikdy dříve.
Za této situace nejsme sami, kdo se ptá, kam až VW zajde. Podobně uvažuje německý grafik Andras S. Veres, který se rozhodl dotáhnout myšlenku VW až do absurdních podob. Když už se tedy dělá Audi z Porsche, proč koncern rovnou nepostaví Škodu z Audi? Pakliže sdílení techniky došlo tak daleko, není problém vzít designové prvky z nové Octavie, připlácnout je na e-tron GT a karavana jede dál. Je to pochopitelně absurdní úvaha, takové auto nevznikne, nastavuje ale konání VW zrcadlo, které by měl vidět.
Je totiž třeba dodat, že efektivita fungování VW Group nevznikla na takových základech. Používání stejných základů pro více aut je dílem Ferdinanda Piëcha, který ale zjevnému klonování aut spočívajícímu jen ve výměně pár vizuálních prvků zarytě bránil. A už z úcty k němu, strůjci moderního úspěchu VW Group, by se Audi a Porsche měly něčemu takovému vyhnout. Nakonec, byl to právě Piëch, kdo ještě před svou štací ve vedení VW udělal z Audi to, čím je dnes. A na klonování jiných aut opravdu nestavěl.



Grafik se rozhodl slepit designové prvky Škoda Octavia IV... Foto: Škoda Auto
...se základy Audi e-tron GT. Protože přesně vykřesalo vzniklo Audi svůj e-tron z Porsche. Výsledek můžete vidět níže. Foto: Audi
Zdroj: andras.s.veres@Instagram
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Krvácející Stellantis má nového šéfa, v čele firmy se má postarat o stejný zázrak jako kdysi v Jižní Americe
30.5.2025Český supersport se starým Stigem za volantem zničil slavnou trať Top Gearu, rychlejší je na ní už jen jedno auto
30.5.2025Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025VW se chce zachránit s pomocí nové verze svého nejprodávanějšího produktu, do obchodů ho teď hrne jako hotovku
30.5.2025Tak kde jsou ty nové Volhy, které měly v Rusku nahradit Škody? Rok po odhalení plejády nových modelů se neděje nic
30.5.2025
Živá témata na fóru
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis