Grafik si utahuje z toho, jak značky VW kopírují své novinky, z Audi udělal Škodu

Marně přemýšlíme, kdy naposledy bylo tak významné a drahé auto jedné značky koncernu VW tak podobné jinému. V případě Porsche Taycan a Audi e-tron GT se to stalo a nejsme jediní, koho to udivuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Grafik si utahuje z toho, jak značky VW kopírují své novinky, z Audi udělal Škodu

14.2.2021 | Petr Miler

Grafik si utahuje z toho, jak značky VW kopírují své novinky, z Audi udělal Škodu

/

Foto: Škoda Auto/Audi, koláž Autoforum.cz

Marně přemýšlíme, kdy naposledy bylo tak významné a drahé auto jedné značky koncernu VW tak podobné jinému. V případě Porsche Taycan a Audi e-tron GT se to stalo a nejsme jediní, koho to udivuje.

Audi tento týden odhalilo nový model e-tron GT a vyvolalo tím spoustu rozpaků. Vůz sám o sobě je zajímavý vizuálně i technicky, o tom nemá smysl vést debaty, problém je v tom, že jde o zjevný klon Porsche Taycan.

Sdílení techniky mezi značkami koncernu VW, nevyjímaje Audi a Porsche, není nic neobvyklého, krom nejlevnějších modelů jako VW up!, Škoda Citigo a Seat Mii se ale německý moloch drží snahy sdílen jen to, co není vidět. Autům se stejnými technickými základy tak vtiskuje přinejmenším svébytný vzhled, v případě Taycanu a e-tronu GT o tom ale nemůže být řeč. Oba model vypadají jako stejná auta s jinými příděmi, záděmi a interiéry.

Nás to zarazilo jako varovný znak směřování současného automobilismu, ve kterém je kvůli sázce na výrobně drahé elektrické pohony třeba šetřit na všem myslitelném. A tak už ani na jedinečný vzhled není prostor. Audi to navíc podtrhlo verzí RS, která je oproti základu nespecifická jako nikdy dříve.

Za této situace nejsme sami, kdo se ptá, kam až VW zajde. Podobně uvažuje německý grafik Andras S. Veres, který se rozhodl dotáhnout myšlenku VW až do absurdních podob. Když už se tedy dělá Audi z Porsche, proč koncern rovnou nepostaví Škodu z Audi? Pakliže sdílení techniky došlo tak daleko, není problém vzít designové prvky z nové Octavie, připlácnout je na e-tron GT a karavana jede dál. Je to pochopitelně absurdní úvaha, takové auto nevznikne, nastavuje ale konání VW zrcadlo, které by měl vidět.

Je totiž třeba dodat, že efektivita fungování VW Group nevznikla na takových základech. Používání stejných základů pro více aut je dílem Ferdinanda Piëcha, který ale zjevnému klonování aut spočívajícímu jen ve výměně pár vizuálních prvků zarytě bránil. A už z úcty k němu, strůjci moderního úspěchu VW Group, by se Audi a Porsche měly něčemu takovému vyhnout. Nakonec, byl to právě Piëch, kdo ještě před svou štací ve vedení VW udělal z Audi to, čím je dnes. A na klonování jiných aut opravdu nestavěl.


Grafik si utahuje z toho, jak značky VW kopírují své novinky, z Audi udělal Škodu - 1 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 01Grafik si utahuje z toho, jak značky VW kopírují své novinky, z Audi udělal Škodu - 2 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 06Grafik si utahuje z toho, jak značky VW kopírují své novinky, z Audi udělal Škodu - 3 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 10
Grafik se rozhodl slepit designové prvky Škoda Octavia IV... Foto: Škoda Auto

Grafik si utahuje z toho, jak značky VW kopírují své novinky, z Audi udělal Škodu - 4 - Skoda Octavia vs Audi e-tron GT 2021 01Grafik si utahuje z toho, jak značky VW kopírují své novinky, z Audi udělal Škodu - 5 - Skoda Octavia vs Audi e-tron GT 2021 02Grafik si utahuje z toho, jak značky VW kopírují své novinky, z Audi udělal Škodu - 6 - Skoda Octavia vs Audi e-tron GT 2021 03
...se základy Audi e-tron GT. Protože přesně vykřesalo vzniklo Audi svůj e-tron z Porsche. Výsledek můžete vidět níže. Foto: Audi

Zdroj: andras.s.veres@Instagram

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše