Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda NSX Targa: historie se může opakovat, jistá zatím není (ilustrace)
15.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Původní NSX s odnímatelným panelem existovalo. Příchodu nové generace by však mohly zabránit náklady spojené s konstrukcí mechanismu střechy.
Nová generace Hondy NSX je jednou z největších bomb letošního Detroitu, ačkoliv se o pozornost publika musí dělit s konceptem Fordu GT. Ve výsledku je to však japonský stroj, který vzbudil větší ohlas. Není proto divu, že se začíná spekulovat také o dalších variantách než pouze o standardním kupé. Včera jsme si tak mohli přiblížit plány, jež se týkají ostré verze Type-R, dnes si pro změnu můžeme posvítit na neoficiální ilustraci modelu Targa.
Stejně jako NSX-R byla i tato karosářská verze nabízena v rámci první generace, pročež bychom se vůbec nedivili, kdyby se historie opakovala. Zatímco příchod ostrého modelu ale již potvrdil i šéf celého projektu Ted Klaus, ohledně varianty s odnímatelným střešním panelem prozatím nepadlo ani slovo. Je tudíž možné, že se jí nakonec ani nedočkáme, přičemž taková absence by padla na oltář technologií.
Nedá se totiž předpokládat, že by nové NSX s ohledem na své hybridní ústrojí nabízelo zavazadlový prostor natolik velký, aby se do něj střešní panel vešel. Honda by tudíž musela přijít s obdobně komplikovaným mechanismem, jaký nabízí Porsche. V takové chvíli by však narostla hmotnost i těžiště. Pro automobilku by se navíc jednalo o nemalé náklady, které by nejspíše ani nebyla s to pokrýt.
Dost možná tak nakonec dorazí ryzí roadster, který sice v případě minulé generace nabízen nebyl, zcela od věci však také není. Pokud si totiž vybavíte film Avengers, pak vám dozajista na mysl vytane také služební vůz Tonyho Starka. Tím byla otevřená Honda NSX, která byla postavena čistě pro potřeby filmařů na základech originálu z roku 1992. Přitom si ponechala i původní pohon. Uvidíme tedy v příštích zhruba dvou letech, jakým směrem se Honda v rámci rozšiřování nabídky modelu NSX vydá. Ať však dorazí jakákoliv verze, již dopředu může počítat s naším zdviženým palcem.



Neoficiální ilustrace odejmula nové Hondě NSX střešní panel. Zatím však není jisté, zda se tak stane i v sérii
Zdroj: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 9 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 2 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 4 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 5 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
