Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda NSX Targa: historie se může opakovat, jistá zatím není (ilustrace)
15.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Původní NSX s odnímatelným panelem existovalo. Příchodu nové generace by však mohly zabránit náklady spojené s konstrukcí mechanismu střechy.
Nová generace Hondy NSX je jednou z největších bomb letošního Detroitu, ačkoliv se o pozornost publika musí dělit s konceptem Fordu GT. Ve výsledku je to však japonský stroj, který vzbudil větší ohlas. Není proto divu, že se začíná spekulovat také o dalších variantách než pouze o standardním kupé. Včera jsme si tak mohli přiblížit plány, jež se týkají ostré verze Type-R, dnes si pro změnu můžeme posvítit na neoficiální ilustraci modelu Targa.
Stejně jako NSX-R byla i tato karosářská verze nabízena v rámci první generace, pročež bychom se vůbec nedivili, kdyby se historie opakovala. Zatímco příchod ostrého modelu ale již potvrdil i šéf celého projektu Ted Klaus, ohledně varianty s odnímatelným střešním panelem prozatím nepadlo ani slovo. Je tudíž možné, že se jí nakonec ani nedočkáme, přičemž taková absence by padla na oltář technologií.
Nedá se totiž předpokládat, že by nové NSX s ohledem na své hybridní ústrojí nabízelo zavazadlový prostor natolik velký, aby se do něj střešní panel vešel. Honda by tudíž musela přijít s obdobně komplikovaným mechanismem, jaký nabízí Porsche. V takové chvíli by však narostla hmotnost i těžiště. Pro automobilku by se navíc jednalo o nemalé náklady, které by nejspíše ani nebyla s to pokrýt.
Dost možná tak nakonec dorazí ryzí roadster, který sice v případě minulé generace nabízen nebyl, zcela od věci však také není. Pokud si totiž vybavíte film Avengers, pak vám dozajista na mysl vytane také služební vůz Tonyho Starka. Tím byla otevřená Honda NSX, která byla postavena čistě pro potřeby filmařů na základech originálu z roku 1992. Přitom si ponechala i původní pohon. Uvidíme tedy v příštích zhruba dvou letech, jakým směrem se Honda v rámci rozšiřování nabídky modelu NSX vydá. Ať však dorazí jakákoliv verze, již dopředu může počítat s naším zdviženým palcem.



Neoficiální ilustrace odejmula nové Hondě NSX střešní panel. Zatím však není jisté, zda se tak stane i v sérii
Zdroj: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
17.7.2025Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nejčtenější články
Lada po dekádách představila své první úplně nové SUV. Vypadá zatraceně dobře a ohromí výbavou, s technikou je to složitější
19.6.2025Honda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
19.6.2025Studie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
19.6.2025Z obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
19.6.2025Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
19.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva