Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i20 N je realitou a je to sportovní verze, 250 koní ale nemá ani zdaleka
28.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tahle i20 N vznikla v Jihoafrické republice pro tamní trh a díky pár úpravám jeho atmosférická 1,4 dává 115 koní. Nic moc, ale znamená to asi 100 koní na tunu.
Hyundai i20 by člověk neoznačil za sportovní auto, však nejsilnější motor pod jeho kapotou nabízí 100 koní a je to atmosférická čtrnáctistovka. Korejci ale chtějí tuhle image vozu změnit a chystají speciál pro WRC na jeho základě a také ostrou silniční verzi N. Měl to být 250koňový stroj připomínající závoďák a možná ještě bude. Zastoupení značky v Jihoafrické republice se však rozhodlo být tak trochu napřed a se i20 N přišlo hned. A ačkoli změny kupodivu nejsou omezeny na nárazníky, prahy a koncovku výfuku, k 250koňové mašině má tohle dílo daleko.
Ovšem, i na nárazníky, prahy či koncovku výfuku tady došlo, kromě těchto v podstatě povinných věcí pro každou sportovnější verzi auta tu je také víc výkonu. Ne o moc, čtrnáctistovka nyní nabízí 115 koní a 160 Nm, ale i tak to je zlepšení - a stále tu není turbo. Najdeme tu však nový výfukový systém. Tohle auto váží 1 135 kilogramů bez ridiče, takže by úplně líné být nemuselo. Pořád to ale samozřejmě na velké sportování není.
Od běžných i20 ho kromě zmíněných nárazníků, které si můžete prohlédnout na fotkách, poznáte také podle sedmnáctipalcových kol a loga N na zádi. To má brzy nést i větší i30, snad také s většími ambicemi...



Upravené nárazníky a nová kola nekřičí „výkon navíc”
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
10.4.2025VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10.4.2025Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva