Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i20 N je realitou a je to sportovní verze, 250 koní ale nemá ani zdaleka
28.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tahle i20 N vznikla v Jihoafrické republice pro tamní trh a díky pár úpravám jeho atmosférická 1,4 dává 115 koní. Nic moc, ale znamená to asi 100 koní na tunu.
Hyundai i20 by člověk neoznačil za sportovní auto, však nejsilnější motor pod jeho kapotou nabízí 100 koní a je to atmosférická čtrnáctistovka. Korejci ale chtějí tuhle image vozu změnit a chystají speciál pro WRC na jeho základě a také ostrou silniční verzi N. Měl to být 250koňový stroj připomínající závoďák a možná ještě bude. Zastoupení značky v Jihoafrické republice se však rozhodlo být tak trochu napřed a se i20 N přišlo hned. A ačkoli změny kupodivu nejsou omezeny na nárazníky, prahy a koncovku výfuku, k 250koňové mašině má tohle dílo daleko.
Ovšem, i na nárazníky, prahy či koncovku výfuku tady došlo, kromě těchto v podstatě povinných věcí pro každou sportovnější verzi auta tu je také víc výkonu. Ne o moc, čtrnáctistovka nyní nabízí 115 koní a 160 Nm, ale i tak to je zlepšení - a stále tu není turbo. Najdeme tu však nový výfukový systém. Tohle auto váží 1 135 kilogramů bez ridiče, takže by úplně líné být nemuselo. Pořád to ale samozřejmě na velké sportování není.
Od běžných i20 ho kromě zmíněných nárazníků, které si můžete prohlédnout na fotkách, poznáte také podle sedmnáctipalcových kol a loga N na zádi. To má brzy nést i větší i30, snad také s většími ambicemi...



Upravené nárazníky a nová kola nekřičí „výkon navíc”
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Německý gigant propustí 7 600 lidí z „elektrické divize”. Už teď ví, že je nebude potřebovat ani za 5 let
5.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
