Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i30 GTi alias Turbo 2014: v Paříži není, ale jinak bude, možná i s dvoulitrem
27.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Prezentace i30 Turbo musí počkat. Přednost má přeplňovaný Veloster a projekt WRC. Pak má ale dorazit skutečný soupeř nejostřejších hatchbacků.
Do začátku tiskové konference automobilky Hyundai zůstávají necelé dvě hodiny a už jsme vám stihli představit modernizovanou ix35 s palivovým článkem nebo nabroušenou i20 WRC připravenou porvat se v příštím roce s VW Polo WRC, Fordem Fiesta, Mini JCW nebo Citroënem DS3 o titul mistra světa v rallye. Než budou mít Korejci oficiality za sebou, můžeme si také říci, co Hyundai v Paříži mít nebude.
K modelům důležitým spíše z pohledu image než celkových prodejných čísel můžeme směle zařadit také novou třídveřovou variantu i30. Ve městě pod nejznámější ocelovou věží na světě je přítomna a svým decentně pozměněným designem nás už asi nepřekvapí, zarazí ovšem nepřítomnost už delší dobu slibovaného modelu s benzínovým turbomotorem.
Podle nejnovějších informací od britských kolegů z Autocaru bude existence připravovaného vozu - pracovně označovaného jako i30 GT nebo GTi - oznámena počátkem příštího roku na ženevském autosalonu, netušíme ovšem, či firma potvrdí tuto informaci konceptem. Korejský „warm hatch“ se pak prodeji ukáže až v roce 2014.
Je poněkud zvláštní, že by zástavba známě šestnáctistovky z Velosteru Turbo měla trvat tak dlouho, takže pokud mají Britové pravdu, nepochybně půjde o umělé pozdržení. Anebo je tady ještě druhá možnost a to ta, že Hyundai ve skutečnosti vyvíjí vůz s mnohem výkonnějším dvoulitrem, který by se pak mohl postavit nejen Golfu GTI ale i těžším kalibrům jako je Opel Astra OPC, Renault Mégane RS nebo Ford Focus ST. Tomu by ostatně odpovídaly i záměry Korejců „být plně konkurenceschopný mezi evropskou špičkou“.
Strategie koncernu je momentálně taková, že přednost má Veloster Turbo, pak i20 WRC a až poté bude následovat i30 GTi.



Příznivcům značky bude muset v Paříži přítomnost třídveřové i30, GTi je pozdrženo
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 3 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 4 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 6 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 7 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva