Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Veloster Turbo: pro Evropu jen se 186 koňmi (+ živé foto)
2.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud jde o výkonové parametry jinak totožných vozů, můžeme jako Evropané obvykle na Američany dělat dlouhý nos. V případě Velosteru Turbo tomu bude přesně naopak.
Tvrdí to alespoň kolegové z holandského Autoblogu, kteří vynesli na světlo technické parametry evropské verze Velosteru Turbo. Ten jsme vám v americkém provedení poprvé představili již v lednu a od té doby jsme jen čekali na jeho premiéru na starém kontinentu.
Ta se nikoli překvapivě odehraje na ženevském autosalonu, její parametry už ale překvapivé budou. A to ne zrovna příjemně. Vůz sice dostane stejný motor 1,6 Turbo GDI, namísto amerických 204 koní jich ale evropské provedení nabídne jen 186. Proč? O tom se Holanďané nezmiňují, uvádí ale, že i přes tento handicap zrychlí vůz na stovku za 8,4 sekundy s manuální a 8,1 sekundy s dvoupojkovou automatickou převodovkou. Maximální rychlost má pak v obou případech činit 214 km/h.
Poslední zmíněná slova by ostatně mohla vysvětlovat onen výkonový rozdíl - americká verze totiž používá automat s hydrodynamickým měničem, který jako jediný bez problémů zvládá točivý moment nového turbomotoru. Pro Evropu mohlo Hyundai chtít za každou cenu dostat do vozu dvoupojkovou skříň, a tak muselo s točivým momentem i výkonem dolů, neboť ta už si s tím původním neporadí. A nebo je to ještě jinak, neboť výše zmíněná slova by tak docela nevysvětlovala, proč by byl výkon snížen i u manuálu. Aby si obě verze neměly co závidět? Možná, to všechno teprve uvidíme.
Vizuálně by se evropské provedení nemělo výrazně lišit, pokud si tedy odmyslíte pár amerických specifik, níže přiložené fotografie by jej měly zachycovat více než věrně.
Oficiální informace můžeme očekávat každým dnem, tak si na ně počkejme.
Tip: Přečtěte si náš test Velosteru s motorem 1,6 GDI.








Veloster Turbo v evropském provedení již in natura v Ženevě






























Toto je Hyundai Veloster Turbo v americkém provedení. Evropské by se mělo odlišovat jen v nepodstatných detailech
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
včera
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
včera
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
včera
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 00:50 - abgx1
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.26. 20:43 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
