Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Veloster Turbo: pro Evropu jen se 186 koňmi (+ živé foto)
2.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud jde o výkonové parametry jinak totožných vozů, můžeme jako Evropané obvykle na Američany dělat dlouhý nos. V případě Velosteru Turbo tomu bude přesně naopak.
Tvrdí to alespoň kolegové z holandského Autoblogu, kteří vynesli na světlo technické parametry evropské verze Velosteru Turbo. Ten jsme vám v americkém provedení poprvé představili již v lednu a od té doby jsme jen čekali na jeho premiéru na starém kontinentu.
Ta se nikoli překvapivě odehraje na ženevském autosalonu, její parametry už ale překvapivé budou. A to ne zrovna příjemně. Vůz sice dostane stejný motor 1,6 Turbo GDI, namísto amerických 204 koní jich ale evropské provedení nabídne jen 186. Proč? O tom se Holanďané nezmiňují, uvádí ale, že i přes tento handicap zrychlí vůz na stovku za 8,4 sekundy s manuální a 8,1 sekundy s dvoupojkovou automatickou převodovkou. Maximální rychlost má pak v obou případech činit 214 km/h.
Poslední zmíněná slova by ostatně mohla vysvětlovat onen výkonový rozdíl - americká verze totiž používá automat s hydrodynamickým měničem, který jako jediný bez problémů zvládá točivý moment nového turbomotoru. Pro Evropu mohlo Hyundai chtít za každou cenu dostat do vozu dvoupojkovou skříň, a tak muselo s točivým momentem i výkonem dolů, neboť ta už si s tím původním neporadí. A nebo je to ještě jinak, neboť výše zmíněná slova by tak docela nevysvětlovala, proč by byl výkon snížen i u manuálu. Aby si obě verze neměly co závidět? Možná, to všechno teprve uvidíme.
Vizuálně by se evropské provedení nemělo výrazně lišit, pokud si tedy odmyslíte pár amerických specifik, níže přiložené fotografie by jej měly zachycovat více než věrně.
Oficiální informace můžeme očekávat každým dnem, tak si na ně počkejme.
Tip: Přečtěte si náš test Velosteru s motorem 1,6 GDI.








Veloster Turbo v evropském provedení již in natura v Ženevě
Toto je Hyundai Veloster Turbo v americkém provedení. Evropské by se mělo odlišovat jen v nepodstatných detailech
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 5 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 6 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 9 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva