Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Japonci vynalezli kolo. Takhle podivně chtějí bojovat s používáním mobilu v autě
3.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Nissan Signal Shield a ve své podstatě je přesně tím, co naznačuje název. Problém je „jen” v tom, že reálně neřeší vůbec, ale vůbec nic.
Před pár lety se zdálo, že používání mobilního telefonu za volantem je u konce. Přístroje s tlačítky totiž začaly nahrazovat smartphony s dotykovým displejem, které takovou činnost značně komplikují. Nicméně když lidstvo po něčem skutečně touží, nakonec to dostane. Dnes je tak mobilní telefon během řízení opětovně využíván pomalu více než volant, a to přesto, že k tomu vůbec není vhodný. Dnes už tedy víme, že tato činnost za volantem není tou úplně nejnebezpečnější, nic to ale nemění an tom, že nebezpečná je až běda.
Toho si je vědom i Nissan, který aktuálně představil řešení daného problému zvané Signal Shield. Jeho podstatou je centrální loketní opěrka, která má integrovanou Faradayovu klec. Dokáže tak zabránit elektromagnetickému záření, či v tomto případě příchozímu signálu v rámci mobilní či internetové sítě. Tedy jinými slovy, pokud svůj telefon uschováte do loketní přihrádky, je to prakticky to samé, jako kdybyste jej vypnuli.
Je samozřejmě nasnadě se ptát, proč by vlastně motoristé měli za blokaci signálu platit, když tak mohou učinit zcela zdarma - a to právě oním stiskem vypínacího tlačítka. Dle Nissanu je důvod jednak v tom, že řidiči mají nyní možnost volby, což ale budou mít s touto schránkou též - nikdo je nebude nutit do ni telefon uložit. Druhou výhodou má být to, že po uschování mobilu do schránky nepřicházejí o některé funkce, kupříkladu o hudební archiv. Ani to nás ale neokouzluje, snad každý dnešní mobil má režim pro použití v letadle, který znamená úplně to samé.
Máme tedy pocit, že nápad Nissanu neřeší vůbec nic a body Japoncům lze přičíst leda za snahu. Nedokážeme si představit, že by si za tuto věc někdo připlatil byť jen haléř, a tak si ani neděláme hlavu s tím, že Nissan prozatím nezveřejnil, kdy a za kolik Signal Shield pošle do prodeje. Nejspíše to neudělá a kdyby to náhodou udělal, svět tím prostě nezmění...
Nissan Signal Shield je zatím jen koncepčním řešením. A vůbec bychom se nedivili, kdyby u toho zůstalo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 3 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva