Japonci vynalezli kolo. Takhle podivně chtějí bojovat s používáním mobilu v autě

Říká si Nissan Signal Shield a ve své podstatě je přesně tím, co naznačuje název. Problém je „jen” v tom, že reálně neřeší vůbec, ale vůbec nic.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Japonci vynalezli kolo. Takhle podivně chtějí bojovat s používáním mobilu v autě

3.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Japonci vynalezli kolo. Takhle podivně chtějí bojovat s používáním mobilu v autě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Říká si Nissan Signal Shield a ve své podstatě je přesně tím, co naznačuje název. Problém je „jen” v tom, že reálně neřeší vůbec, ale vůbec nic.

Před pár lety se zdálo, že používání mobilního telefonu za volantem je u konce. Přístroje s tlačítky totiž začaly nahrazovat smartphony s dotykovým displejem, které takovou činnost značně komplikují. Nicméně když lidstvo po něčem skutečně touží, nakonec to dostane. Dnes je tak mobilní telefon během řízení opětovně využíván pomalu více než volant, a to přesto, že k tomu vůbec není vhodný. Dnes už tedy víme, že tato činnost za volantem není tou úplně nejnebezpečnější, nic to ale nemění an tom, že nebezpečná je až běda.

Toho si je vědom i Nissan, který aktuálně představil řešení daného problému zvané Signal Shield. Jeho podstatou je centrální loketní opěrka, která má integrovanou Faradayovu klec. Dokáže tak zabránit elektromagnetickému záření, či v tomto případě příchozímu signálu v rámci mobilní či internetové sítě. Tedy jinými slovy, pokud svůj telefon uschováte do loketní přihrádky, je to prakticky to samé, jako kdybyste jej vypnuli.

Je samozřejmě nasnadě se ptát, proč by vlastně motoristé měli za blokaci signálu platit, když tak mohou učinit zcela zdarma - a to právě oním stiskem vypínacího tlačítka. Dle Nissanu je důvod jednak v tom, že řidiči mají nyní možnost volby, což ale budou mít s touto schránkou též - nikdo je nebude nutit do ni telefon uložit. Druhou výhodou má být to, že po uschování mobilu do schránky nepřicházejí o některé funkce, kupříkladu o hudební archiv. Ani to nás ale neokouzluje, snad každý dnešní mobil má režim pro použití v letadle, který znamená úplně to samé.

Máme tedy pocit, že nápad Nissanu neřeší vůbec nic a body Japoncům lze přičíst leda za snahu. Nedokážeme si představit, že by si za tuto věc někdo připlatil byť jen haléř, a tak si ani neděláme hlavu s tím, že Nissan prozatím nezveřejnil, kdy a za kolik Signal Shield pošle do prodeje. Nejspíše to neudělá a kdyby to náhodou udělal, svět tím prostě nezmění...


Japonci vynalezli kolo. Takhle podivně chtějí bojovat s používáním mobilu v autě - 1 - Nissan Signal Shield 2017 prvni lepsi 01Japonci vynalezli kolo. Takhle podivně chtějí bojovat s používáním mobilu v autě - 2 - Nissan Signal Shield 2017 prvni lepsi 02Japonci vynalezli kolo. Takhle podivně chtějí bojovat s používáním mobilu v autě - 3 - Nissan Signal Shield 2017 prvni lepsi 03Japonci vynalezli kolo. Takhle podivně chtějí bojovat s používáním mobilu v autě - 4 - Nissan Signal Shield 2017 prvni lepsi 04Japonci vynalezli kolo. Takhle podivně chtějí bojovat s používáním mobilu v autě - 5 - Nissan Signal Shield 2017 prvni lepsi 05Japonci vynalezli kolo. Takhle podivně chtějí bojovat s používáním mobilu v autě - 6 - Nissan Signal Shield 2017 prvni lepsi 06Japonci vynalezli kolo. Takhle podivně chtějí bojovat s používáním mobilu v autě - 7 - Nissan Signal Shield 2017 prvni lepsi 07Japonci vynalezli kolo. Takhle podivně chtějí bojovat s používáním mobilu v autě - 8 - Nissan Signal Shield 2017 prvni lepsi 08Japonci vynalezli kolo. Takhle podivně chtějí bojovat s používáním mobilu v autě - 9 - Nissan Signal Shield 2017 prvni lepsi 09
Nissan Signal Shield je zatím jen koncepčním řešením. A vůbec bychom se nedivili, kdyby u toho zůstalo

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.