Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu
23.7.2021 | Petr Prokopec
300 km/h je pořád magická meta, kterou zvládne jen hrstka výjimečných aut. Obvykle vyjdou na miliony, na tohle ale stačí jako na ojeté statisíce. A třístovku stále pokoří celkem s lehkostí, i v běžném provozu.
O Jaguaru XFR-S se nemluví tak často jako třeba o Audi RS6 nebo BMW M5, za tím však rozhodně nestojí nedostatek schopností britského sedanu. Co se dynamiky týče, dokáže jeden z někdejších vrcholů britské značky snadno držet krok s německou konkurencí. Ba co více, maximálkou je i předčí. Kde výše zmíněnému duu ukáže stopku omezovač, tam Jaguaru žádná elektronika v rozletu nebrání. Ta totiž přichází ke slovu až ve 300 km/h, přičemž stovku XFR-S zvládá za 4,6 sekundy.
Tvrdí to tovární dokumentace a nejnovější video potvrzuje, že takových výkonů je britský sedan schopen i v reálu. S pětilitrovým osmiválcem pod kapotou totiž na poloprázdném Autobahnu dosáhne poměrně snadno rychlosti 311 km/h. Tu lze odečíst z tachometru, dle GPS na mobilním telefonu pak vůz jede 302 km/h. Tovární údaje tak překonává v každém ohledu, což je velmi působivé - nesmíme totiž zapomínat na to, že premiéru měla verze XFR-S již v roce 2012.
Pohled na devět let starý vůz tak dojímá u srdce, neboť s 550 koňmi výkonu a 680 Nm točivého momentu bez problémů dokáže překonat i mnohou moderní produkci. A není to jediný důvod, který jitří emoce. Připomíná totiž éru, která je pryč a už nikdy se nevrátí. Jaguar s podobnými auty skončil už dříve a i současné spalovací motory chce nahradit čistě elektrickými agregáty.
V tuto chvíli nás ale může těšit, že tohle auto se pořád dá koupit v perspektivním stavu jako ojeté a nikoli draho. Ceny ojetého XFR-S startují okolo 900 tisíc korun, je to docela rarita, zvlášť jako kombík, který byl svého času též k dispozici. Jen o trochu méně výkonnou verzi XFR (510 koní) s velmi podobnou technikou pak dáte jen 500 000 Kč. Levnější cestu k tak výkonnému, rychlému a přitom pořád normálně použitelnému autu budete hledat jen stěží.






Jaguar XFR-S dokáže i devět let po svém debutu zapůsobit dynamikou, stejně jako zvukovým doprovodem. Právě ten ale symbolizuje éru, která je pryč a stěží se kdy nevrátí, alespoň v případě britské značky. Foto: Jaguar
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nejnovější články
Jedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před hodinouAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
před 2 hodinamiNejnovější Mercedes vypadá konečně dobře, přesto odhaluje hlubší problém designu automobilky
před 4 hodinamiNová Honda Prelude se tváří jako sporťák, první testy ale ukazují, že je zoufale pomalá. Tohle nebude fungovat
před 5 hodinamiKolaps elektrických plánů GM si vybírá krutou daň. Firma kvůli nezájmu odepsala 33 miliard, varuje před dalšími ztrátami
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.15. 12:34 - Eda
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.15. 10:34 - Truck Daškam
- Výběr navigace do auta 10.15. 08:55 - Betim1986
- Cupra obecně 10.15. 05:10 - kilttraffic
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.14. 20:41 - Truck Daškam
- Čerpadlo ostřikovačů 10.14. 16:15 - stenly11
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda