Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu
23.7.2021 | Petr Prokopec
300 km/h je pořád magická meta, kterou zvládne jen hrstka výjimečných aut. Obvykle vyjdou na miliony, na tohle ale stačí jako na ojeté statisíce. A třístovku stále pokoří celkem s lehkostí, i v běžném provozu.
O Jaguaru XFR-S se nemluví tak často jako třeba o Audi RS6 nebo BMW M5, za tím však rozhodně nestojí nedostatek schopností britského sedanu. Co se dynamiky týče, dokáže jeden z někdejších vrcholů britské značky snadno držet krok s německou konkurencí. Ba co více, maximálkou je i předčí. Kde výše zmíněnému duu ukáže stopku omezovač, tam Jaguaru žádná elektronika v rozletu nebrání. Ta totiž přichází ke slovu až ve 300 km/h, přičemž stovku XFR-S zvládá za 4,6 sekundy.
Tvrdí to tovární dokumentace a nejnovější video potvrzuje, že takových výkonů je britský sedan schopen i v reálu. S pětilitrovým osmiválcem pod kapotou totiž na poloprázdném Autobahnu dosáhne poměrně snadno rychlosti 311 km/h. Tu lze odečíst z tachometru, dle GPS na mobilním telefonu pak vůz jede 302 km/h. Tovární údaje tak překonává v každém ohledu, což je velmi působivé - nesmíme totiž zapomínat na to, že premiéru měla verze XFR-S již v roce 2012.
Pohled na devět let starý vůz tak dojímá u srdce, neboť s 550 koňmi výkonu a 680 Nm točivého momentu bez problémů dokáže překonat i mnohou moderní produkci. A není to jediný důvod, který jitří emoce. Připomíná totiž éru, která je pryč a už nikdy se nevrátí. Jaguar s podobnými auty skončil už dříve a i současné spalovací motory chce nahradit čistě elektrickými agregáty.
V tuto chvíli nás ale může těšit, že tohle auto se pořád dá koupit v perspektivním stavu jako ojeté a nikoli draho. Ceny ojetého XFR-S startují okolo 900 tisíc korun, je to docela rarita, zvlášť jako kombík, který byl svého času též k dispozici. Jen o trochu méně výkonnou verzi XFR (510 koní) s velmi podobnou technikou pak dáte jen 500 000 Kč. Levnější cestu k tak výkonnému, rychlému a přitom pořád normálně použitelnému autu budete hledat jen stěží.






Jaguar XFR-S dokáže i devět let po svém debutu zapůsobit dynamikou, stejně jako zvukovým doprovodem. Právě ten ale symbolizuje éru, která je pryč a stěží se kdy nevrátí, alespoň v případě britské značky. Foto: Jaguar
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 6 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Další zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 2 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 3 hodinamiMajiteli zánovního Volva za jízdy selhaly brzdy po aktualizaci software, který měl tento problém řešit. Vše natočil na video
před 5 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 6 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 12:30 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom