Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu
23.7.2021 | Petr Prokopec
300 km/h je pořád magická meta, kterou zvládne jen hrstka výjimečných aut. Obvykle vyjdou na miliony, na tohle ale stačí jako na ojeté statisíce. A třístovku stále pokoří celkem s lehkostí, i v běžném provozu.
O Jaguaru XFR-S se nemluví tak často jako třeba o Audi RS6 nebo BMW M5, za tím však rozhodně nestojí nedostatek schopností britského sedanu. Co se dynamiky týče, dokáže jeden z někdejších vrcholů britské značky snadno držet krok s německou konkurencí. Ba co více, maximálkou je i předčí. Kde výše zmíněnému duu ukáže stopku omezovač, tam Jaguaru žádná elektronika v rozletu nebrání. Ta totiž přichází ke slovu až ve 300 km/h, přičemž stovku XFR-S zvládá za 4,6 sekundy.
Tvrdí to tovární dokumentace a nejnovější video potvrzuje, že takových výkonů je britský sedan schopen i v reálu. S pětilitrovým osmiválcem pod kapotou totiž na poloprázdném Autobahnu dosáhne poměrně snadno rychlosti 311 km/h. Tu lze odečíst z tachometru, dle GPS na mobilním telefonu pak vůz jede 302 km/h. Tovární údaje tak překonává v každém ohledu, což je velmi působivé - nesmíme totiž zapomínat na to, že premiéru měla verze XFR-S již v roce 2012.
Pohled na devět let starý vůz tak dojímá u srdce, neboť s 550 koňmi výkonu a 680 Nm točivého momentu bez problémů dokáže překonat i mnohou moderní produkci. A není to jediný důvod, který jitří emoce. Připomíná totiž éru, která je pryč a už nikdy se nevrátí. Jaguar s podobnými auty skončil už dříve a i současné spalovací motory chce nahradit čistě elektrickými agregáty.
V tuto chvíli nás ale může těšit, že tohle auto se pořád dá koupit v perspektivním stavu jako ojeté a nikoli draho. Ceny ojetého XFR-S startují okolo 900 tisíc korun, je to docela rarita, zvlášť jako kombík, který byl svého času též k dispozici. Jen o trochu méně výkonnou verzi XFR (510 koní) s velmi podobnou technikou pak dáte jen 500 000 Kč. Levnější cestu k tak výkonnému, rychlému a přitom pořád normálně použitelnému autu budete hledat jen stěží.
Jaguar XFR-S dokáže i devět let po svém debutu zapůsobit dynamikou, stejně jako zvukovým doprovodem. Právě ten ale symbolizuje éru, která je pryč a stěží se kdy nevrátí, alespoň v případě britské značky. Foto: Jaguar
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz