Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu

300 km/h je pořád magická meta, kterou zvládne jen hrstka výjimečných aut. Obvykle vyjdou na miliony, na tohle ale stačí jako na ojeté statisíce. A třístovku stále pokoří celkem s lehkostí, i v běžném provozu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu

23.7.2021 | Petr Prokopec

Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu

/

Foto: Jaguar

300 km/h je pořád magická meta, kterou zvládne jen hrstka výjimečných aut. Obvykle vyjdou na miliony, na tohle ale stačí jako na ojeté statisíce. A třístovku stále pokoří celkem s lehkostí, i v běžném provozu.

O Jaguaru XFR-S se nemluví tak často jako třeba o Audi RS6 nebo BMW M5, za tím však rozhodně nestojí nedostatek schopností britského sedanu. Co se dynamiky týče, dokáže jeden z někdejších vrcholů britské značky snadno držet krok s německou konkurencí. Ba co více, maximálkou je i předčí. Kde výše zmíněnému duu ukáže stopku omezovač, tam Jaguaru žádná elektronika v rozletu nebrání. Ta totiž přichází ke slovu až ve 300 km/h, přičemž stovku XFR-S zvládá za 4,6 sekundy.

Tvrdí to tovární dokumentace a nejnovější video potvrzuje, že takových výkonů je britský sedan schopen i v reálu. S pětilitrovým osmiválcem pod kapotou totiž na poloprázdném Autobahnu dosáhne poměrně snadno rychlosti 311 km/h. Tu lze odečíst z tachometru, dle GPS na mobilním telefonu pak vůz jede 302 km/h. Tovární údaje tak překonává v každém ohledu, což je velmi působivé - nesmíme totiž zapomínat na to, že premiéru měla verze XFR-S již v roce 2012.

Pohled na devět let starý vůz tak dojímá u srdce, neboť s 550 koňmi výkonu a 680 Nm točivého momentu bez problémů dokáže překonat i mnohou moderní produkci. A není to jediný důvod, který jitří emoce. Připomíná totiž éru, která je pryč a už nikdy se nevrátí. Jaguar s podobnými auty skončil už dříve a i současné spalovací motory chce nahradit čistě elektrickými agregáty.

V tuto chvíli nás ale může těšit, že tohle auto se pořád dá koupit v perspektivním stavu jako ojeté a nikoli draho. Ceny ojetého XFR-S startují okolo 900 tisíc korun, je to docela rarita, zvlášť jako kombík, který byl svého času též k dispozici. Jen o trochu méně výkonnou verzi XFR (510 koní) s velmi podobnou technikou pak dáte jen 500 000 Kč. Levnější cestu k tak výkonnému, rychlému a přitom pořád normálně použitelnému autu budete hledat jen stěží.


Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu - 1 - Jaguar XFR-S 2014 ilustracni foto 01Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu - 2 - Jaguar XFR-S 2014 ilustracni foto 02Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu - 3 - Jaguar XFR-S 2014 ilustracni foto 03Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu - 4 - Jaguar XFR-S 2014 ilustracni foto 04Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu - 5 - Jaguar XFR-S 2014 ilustracni foto 05Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu - 6 - Jaguar XFR-S 2014 ilustracni foto 06
Jaguar XFR-S dokáže i devět let po svém debutu zapůsobit dynamikou, stejně jako zvukovým doprovodem. Právě ten ale symbolizuje éru, která je pryč a stěží se kdy nevrátí, alespoň v případě britské značky. Foto: Jaguar

Zdroj: AutoTopNL@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše