Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu

300 km/h je pořád magická meta, kterou zvládne jen hrstka výjimečných aut. Obvykle vyjdou na miliony, na tohle ale stačí jako na ojeté statisíce. A třístovku stále pokoří celkem s lehkostí, i v běžném provozu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu

23.7.2021 | Petr Prokopec

Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu

/

Foto: Jaguar

300 km/h je pořád magická meta, kterou zvládne jen hrstka výjimečných aut. Obvykle vyjdou na miliony, na tohle ale stačí jako na ojeté statisíce. A třístovku stále pokoří celkem s lehkostí, i v běžném provozu.

O Jaguaru XFR-S se nemluví tak často jako třeba o Audi RS6 nebo BMW M5, za tím však rozhodně nestojí nedostatek schopností britského sedanu. Co se dynamiky týče, dokáže jeden z někdejších vrcholů britské značky snadno držet krok s německou konkurencí. Ba co více, maximálkou je i předčí. Kde výše zmíněnému duu ukáže stopku omezovač, tam Jaguaru žádná elektronika v rozletu nebrání. Ta totiž přichází ke slovu až ve 300 km/h, přičemž stovku XFR-S zvládá za 4,6 sekundy.

Tvrdí to tovární dokumentace a nejnovější video potvrzuje, že takových výkonů je britský sedan schopen i v reálu. S pětilitrovým osmiválcem pod kapotou totiž na poloprázdném Autobahnu dosáhne poměrně snadno rychlosti 311 km/h. Tu lze odečíst z tachometru, dle GPS na mobilním telefonu pak vůz jede 302 km/h. Tovární údaje tak překonává v každém ohledu, což je velmi působivé - nesmíme totiž zapomínat na to, že premiéru měla verze XFR-S již v roce 2012.

Pohled na devět let starý vůz tak dojímá u srdce, neboť s 550 koňmi výkonu a 680 Nm točivého momentu bez problémů dokáže překonat i mnohou moderní produkci. A není to jediný důvod, který jitří emoce. Připomíná totiž éru, která je pryč a už nikdy se nevrátí. Jaguar s podobnými auty skončil už dříve a i současné spalovací motory chce nahradit čistě elektrickými agregáty.

V tuto chvíli nás ale může těšit, že tohle auto se pořád dá koupit v perspektivním stavu jako ojeté a nikoli draho. Ceny ojetého XFR-S startují okolo 900 tisíc korun, je to docela rarita, zvlášť jako kombík, který byl svého času též k dispozici. Jen o trochu méně výkonnou verzi XFR (510 koní) s velmi podobnou technikou pak dáte jen 500 000 Kč. Levnější cestu k tak výkonnému, rychlému a přitom pořád normálně použitelnému autu budete hledat jen stěží.


Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu - 1 - Jaguar XFR-S 2014 ilustracni foto 01Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu - 2 - Jaguar XFR-S 2014 ilustracni foto 02Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu - 3 - Jaguar XFR-S 2014 ilustracni foto 03Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu - 4 - Jaguar XFR-S 2014 ilustracni foto 04Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu - 5 - Jaguar XFR-S 2014 ilustracni foto 05Jedno z nejdostupnějších aut schopné jet přes 300 km/h se ukázalo v akci na Autobahnu - 6 - Jaguar XFR-S 2014 ilustracni foto 06
Jaguar XFR-S dokáže i devět let po svém debutu zapůsobit dynamikou, stejně jako zvukovým doprovodem. Právě ten ale symbolizuje éru, která je pryč a stěží se kdy nevrátí, alespoň v případě britské značky. Foto: Jaguar

Zdroj: AutoTopNL@YouTube

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše