Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná
26.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf švédské značky představil každý detail své nové kreace. Její osmiválec bude produkovat 1 360 koní, hmotnost ale pod tuto cifru klesne.
Nový Koenigsegg One:1 asi nebyl nejpřekvapivější novinkou letošního ženevského autosalonu. Rozhodně však o něm můžeme mluvit jako o nejvýkonnější kreaci, neboť jeho pětilitrový přeplňovaný osmiválec posílá na zadní kola 1 360 koní. To je přesně jeden megawatt neboli 1 000 kW, tedy porce, s jakou se u žádného dalšího sériově vyráběného automobilu nesetkáte. Název One:1 měl přitom naznačovat, že tuto sílu hodlá Koenigsegg dorovnat také kilogramy. Jak nám ale na novém videu prozradí šéf značky, ve skutečnosti tomu bude trochu jinak.
Podle Christiana von Koenigsegga je totiž hmotnost 1 360 kg jen udávaná, přičemž počítá s 50 % paliva v nádrži a sto procenty všech ostatních kapalin. A zatímco výstavní exponát, který se na téměř devítiminutovém snímku připravuje na zmiňovanou Ženevu, váží o trochu více, produkční verze má oproti němu zhubnout o přibližně 30 kilo. Tím se dostane pod udávanou hodnotu, což by zákazníci mohli brát jako nedodržení závazku. Dáme však krk na to, že nikdo kvůli tomu nebude One:1 vracet...
Není to ovšem jediná překvapivá novinka, kterou se z videa dozvíme. Christian von Koenigsegg rovněž zmíní, že výstavní kousek se dokončoval jen pár hodin před zahájením ženevského autosalonu. Pro zaměstnance značky tak týdny, jež slavnostnímu odhalení předcházely, musely být extrémně hektické. Námaha však rozhodně stála za to, neboť s novou švédskou kreací se prozatím nikdo nemůže srovnávat.
Kromě samotného výkonu motoru jsou totiž působivé i samotné jízdní výkony. Ke zrychlení z nuly na 400 km/h totiž vůz potřebuje pouhých 20 sekund, na následnou deceleraci mu pak stačí jen poloviční čas. Při nejvyšší rychlosti 440 km/h, jíž limitují pneumatiky, pak poskytuje přítlak 830 kg, zatímco v zatáčkách vám dovolí zažít přetížení až 2 g.
Zajímavostí je ale daleko více, přičemž pragmatikům můžeme prozradit, že stejně jako Agera či CCXR zvládá i One:1 spalovat kromě běžného benzinu také závodní nebo biopalivo E85. V rámci emisí pak vyhovuje normám Euro VI, údaje o spotřebě ale Koenigsegg nezveřejnil. Docela by nás přitom zajímalo, kolik činí při maximálním nasazení, metu „sto na sto” zde zřejmě nebude problém pokořit...





















Takhle vypadá Koenigsegg One:1 ve standardním provedení. Za příplatek ovšem můžete dostat třebas celokarbonovou karoserii v průzračném laku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
