Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg One:1 se ukázal v akci v Millbrooku, předvedl hlavně zvuk (videa)
11.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Megawattový švédský supersport vyrazil na známou britskou testovací dráhu. A v Ženevě se pro změnu předvedl Koenigsegg One of 1.
Pokud přijde řeč na značku Koenigsegg, pak v poslední době jsme zmiňovali především model Regera. To jistě není překvapivé, neboť produkční verze švédského hypersportu je horkou novinkou. Na rozdíl od předchozích kreací automobilky zapojuje do hry také elektromotory, a aby toho nebylo málo, pak si vystačí také bez klasické převodovky. Je tedy logické, že je to právě tento vůz, který přitahuje pozornost odborné i laické veřejnosti nejvíce.
Regera ovšem nebyla jedinou novinkou, která se objevila na ženevském autosalonu. Kromě ní Koenigsegg přivezl na výstaviště Palexpo také model One of 1, který svým názvem odkazuje na předchozí edici One:1. To samozřejmě má svůj důvod především v motorovém prostoru, kde najdeme přeplňovaný pětilitrový osmiválec naladěný na jeden megawatt, tedy 1 361 koní. Rozdíly jsou ovšem v hmotnosti, která zůstala na 1 380 kilogramech, a bodykitu.
Jakkoliv se verze One of 1 a One:1 na první pohled neliší, jedna zásadní změna se najde. Spočívá v odnímatelném střešním panelu, který byl až dosud megawattovému supersportu zapovězen kvůli střešnímu sání. To ovšem nyní bylo zkráceno, majitel tohoto exempláře si tedy může užívat i jízdy s větrem ve vlasech. Jaké to přitom je, když máte pod pravou nohou 1 361 koní, to nám dokazuje nové video z testovací dráhy v Millbrooku.
Na něm se ukazuje již autentická varianta One:1, tedy model s hmotností sníženou na 1 361 kg, která tak plně koresponduje s výkonem, na což ostatně odkazuje název vozu. Za volant tohoto konkrétního exempláře se posadil hlavní testovací jezdec Koenigseggu Robert Serwanski, který je obklopen ochrannou klecí. To je věc, kterou jsme dosud u této varianty neviděli. Je tedy možné, že Švédové chystají něco ještě pekelnějšího.
Než ovšem vaše očekávání od nového videa vybičujeme na maximum, musíme dodat, že záběry se soustředí především na zvuk přeplňovaného osmiválce. Nikoliv na zběsilé průlety po testovací dráze. Zatím je přitom otázkou, zda se jich dočkáme někdy v brzké budoucnosti či zda si je členové SCD nechají pro sebe.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 11 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1