Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg One:1 se ukázal v akci v Millbrooku, předvedl hlavně zvuk (videa)
11.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Megawattový švédský supersport vyrazil na známou britskou testovací dráhu. A v Ženevě se pro změnu předvedl Koenigsegg One of 1.
Pokud přijde řeč na značku Koenigsegg, pak v poslední době jsme zmiňovali především model Regera. To jistě není překvapivé, neboť produkční verze švédského hypersportu je horkou novinkou. Na rozdíl od předchozích kreací automobilky zapojuje do hry také elektromotory, a aby toho nebylo málo, pak si vystačí také bez klasické převodovky. Je tedy logické, že je to právě tento vůz, který přitahuje pozornost odborné i laické veřejnosti nejvíce.
Regera ovšem nebyla jedinou novinkou, která se objevila na ženevském autosalonu. Kromě ní Koenigsegg přivezl na výstaviště Palexpo také model One of 1, který svým názvem odkazuje na předchozí edici One:1. To samozřejmě má svůj důvod především v motorovém prostoru, kde najdeme přeplňovaný pětilitrový osmiválec naladěný na jeden megawatt, tedy 1 361 koní. Rozdíly jsou ovšem v hmotnosti, která zůstala na 1 380 kilogramech, a bodykitu.
Jakkoliv se verze One of 1 a One:1 na první pohled neliší, jedna zásadní změna se najde. Spočívá v odnímatelném střešním panelu, který byl až dosud megawattovému supersportu zapovězen kvůli střešnímu sání. To ovšem nyní bylo zkráceno, majitel tohoto exempláře si tedy může užívat i jízdy s větrem ve vlasech. Jaké to přitom je, když máte pod pravou nohou 1 361 koní, to nám dokazuje nové video z testovací dráhy v Millbrooku.
Na něm se ukazuje již autentická varianta One:1, tedy model s hmotností sníženou na 1 361 kg, která tak plně koresponduje s výkonem, na což ostatně odkazuje název vozu. Za volant tohoto konkrétního exempláře se posadil hlavní testovací jezdec Koenigseggu Robert Serwanski, který je obklopen ochrannou klecí. To je věc, kterou jsme dosud u této varianty neviděli. Je tedy možné, že Švédové chystají něco ještě pekelnějšího.
Než ovšem vaše očekávání od nového videa vybičujeme na maximum, musíme dodat, že záběry se soustředí především na zvuk přeplňovaného osmiválce. Nikoliv na zběsilé průlety po testovací dráze. Zatím je přitom otázkou, zda se jich dočkáme někdy v brzké budoucnosti či zda si je členové SCD nechají pro sebe.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejčtenější články
Technik Jaguaru a Astonu si splnil sen. Dal v práci výpověď, založil si vlastní automobilku a teď ukázal vlastní sporťák s motorem V12
25.7.2025Elektromobily i po letech na trhu dál katastroficky ztrácí hodnotu, majitelé čelí už po roce i víc než 40procentním propadům
26.7.2025Volkswagen má plán, jak se zachránit. Do dvou let chce začít konkurovat veřejné dopravě
26.7.2025Levné rodinné Hyundai pro 7 dostalo s faceliftem až brutální vzhled, při ceně od 340 tisíc Kč mu ale nikdo nic vyčítat nebude
26.7.2025Pád VW pokračuje. Zisk je dole znovu o 36 procent, klesá už i obrat, nového fackovacího panáka ale nikdo soudný nebere vážně
26.7.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.24. 11:26 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 08.23. 22:59 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 20:12 - Stepan
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 08.23. 15:49 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 08.22. 14:21 - pavproch
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000