Konec Cygnetu bude Aston Martin stát dalších 10 milionů Eur, chce je Toyota

Aston bude muset Japoncům zaplatit pokutu za porušení dohody, týkající se dodávek iQ pro stavbu Cygnetů. To citelně zhorší jeho ekonomické výsledky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Konec Cygnetu bude Aston Martin stát dalších 10 milionů Eur, chce je Toyota

10.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Konec Cygnetu bude Aston Martin stát dalších 10 milionů Eur, chce je Toyota

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Aston bude muset Japoncům zaplatit pokutu za porušení dohody, týkající se dodávek iQ pro stavbu Cygnetů. To citelně zhorší jeho ekonomické výsledky.

Ukončit výrobu Cygnetu bylo pro britský Aston Martin jediný logický krok. Prodával se dost špatně, i když to nebyla taková tragédie, jak prezentují některá média. Není se co divit - Cygnet je Toyota iQ s jinými plasty zvenčí a lepší kůží uvnitř. Pochopitelně tedy zůstal pohon předních kol, avšak cenovka narostla na téměř milion korun, trojnásobek ceny původního iQ.

I přes to, že Cygnet sloužil primárně ke snížení průměrných emisí CO2 Astonu Martin, gaydonské automobilce je nevyplatí jej dále vyrábět. To ale znamená porušení dohody s Toyotou a smluvní pokutu 10 milionů Eur, tedy asi 251 milionů korun. Aston tedy nejspíš skončí i rok 2013 v červených číslech.

Ztráta v roce 2013 však nejspíš nebude tak velká, jako vloni - tehdy výrobce prodělal 24,9 milionu liber, tedy dle kurzu z 31. prosinci 2012 přes 752 milionů korun. Tržby Astonu za ten rok činily 69,3 milionu liber (k 31. 12. téměř 2,1 miliardy korun). Ztrátu Aston zdůvodňuje jednak recesí a jednak uváděním nových modelů na trh právě ke konci roku 2012.

Cygnet se tak ukazuje jako velmi nákladná chyba. Z chyb se však člověk učí a nově podepsaná spolupráce s AMG věští Britům lepší budoucnost. Astony tedy nebudou pohánět přímo německé motory - Britové budou mít přístup k technologiím AMG pro vývoj svých vlastních osmiválců. Dohoda s AMG zahajuje novou kapitolu v dějinách výrobce elegantních sporťáků, snad se mu vyplatí více, než ta s Toyotou...


Konec Cygnetu bude Aston Martin stát dalších 10 milionů Eur, chce je Toyota - 1 - Aston Martin Cygnet V12 01Konec Cygnetu bude Aston Martin stát dalších 10 milionů Eur, chce je Toyota - 2 - Aston Martin Cygnet V12 02Konec Cygnetu bude Aston Martin stát dalších 10 milionů Eur, chce je Toyota - 3 - Aston Martin Cygnet interier 01
Výroba Cygnetu končí vysokou pokutou za porušení dohody s Toyotou. Ta se přidává do plejády nepříjemností, které Brity v souvislosti s nápadem vyrábět přepracované iQ stihly

Zdroje: Reuters, Autocar

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.