Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kyrgyzská replika Lamborghini Sesto Elemento: z Volva to jde hůř (videa)
4.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejen v Indii se pokoušejí postavit jedno z nejdražších Lamborghini za co nejmenší peníze. V Kyrgyzstánu to ale se skromnějšími základy až tak daleko nedotáhli.
Lamborghini Sesto Elemento je skutečně zvláštní vůz. Nejen svou mimořádnou technikou, ale nakonec i tím, že se představil už před třemi léty, přesto dodnes s cenou 37,5 milionu Kč čeká na pár desítek roztoužených zákazníků. Že se jej Lambo stále snaží prodat ostatně dosvědčují i videa ze zákaznických akcí, na kterých se o pár mimořádně důležitých klientů stará dokonce sám šéf automobilky.
Je tedy více než pravděpodobné, že výrobce replik ke stvoření kopií tunového supersportu nevede ani tak nedostupnost ve smyslu nedostatečného množství vyrobených kusů, ale spíše už zmíněná cena. Přece jen, skoro 40 milionů korun může dát za auto jen pár vyvolených, a tak se nelze divit, že vznikají i docela kvalitní repliky z beztak multimilionových aut. Třeba indický DC Design stvořil „vlastní” Sesto Elemento ze spřízněného Gallarda a nepřekvapí tedy, že výsledek je od originálu téměř k nerozeznání. Cena takového výtvoru se ale bude pořád vysoká.
V Kyrgyzstánu si zřejmě větší rozpočet dovolit nemohou, a tak tamní studio jménem New Format vytvořilo poněkud skromnější kopii. Respektive na ní stále pracuje. Za základ posloužilo blíže neupřesněné Volvo z roku 1982, kola pocházejí z BMW X5, pak došlo na trochu práce s plasty a voilà, šestý prvek je na světě v už 22. provedení.
Šéf studia se chlubí tím, že velikost vozu přesně odpovídá originálu, je ale třeba dodat, že s detaily se už vždy autoři originálu nepřiblížili. Kola vozu karoserii poněkud přetékají a též na některých detailech je vidět, že tvorba vozu probíhala stylem „co zbylo Vladimirovi na vrakovišti”. Auto v neposlední řadě nejezdí, ale to asi bude ten nejmenší problém k řešení.
Přes zmíněné výsledek není vyslovené tristní, přesto bychom byli opatrní při pokusu toto dílko jakkoli opěvovat. Sesto Elemento z Gallarda, to ještě dává smysl, totéž z X5, Volva a kdo ví čeho všeho už moc velkou důvěru nevzbuzuje. Ale víte jak je to s tím hraním si a zlobením...
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Mechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
před hodinou„Západní” automobilový průmysl je z valné většiny ztracen a musí dostat pořádnou ránu, aby se konečně probral
před 3 hodinamiNejnovější specialita Mercedesu působí opravdu zoufale, oslavuje neexistující tým Formule 1
před 4 hodinamiNa tomto elektromobilu někdo za rok prodělal 1 milion Kč, i když ho ani pořádně nevybalil, nepřihlásil a skoro nic s ním nenajel
před 6 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva