Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kyrgyzská replika Lamborghini Sesto Elemento: z Volva to jde hůř (videa)
4.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejen v Indii se pokoušejí postavit jedno z nejdražších Lamborghini za co nejmenší peníze. V Kyrgyzstánu to ale se skromnějšími základy až tak daleko nedotáhli.
Lamborghini Sesto Elemento je skutečně zvláštní vůz. Nejen svou mimořádnou technikou, ale nakonec i tím, že se představil už před třemi léty, přesto dodnes s cenou 37,5 milionu Kč čeká na pár desítek roztoužených zákazníků. Že se jej Lambo stále snaží prodat ostatně dosvědčují i videa ze zákaznických akcí, na kterých se o pár mimořádně důležitých klientů stará dokonce sám šéf automobilky.
Je tedy více než pravděpodobné, že výrobce replik ke stvoření kopií tunového supersportu nevede ani tak nedostupnost ve smyslu nedostatečného množství vyrobených kusů, ale spíše už zmíněná cena. Přece jen, skoro 40 milionů korun může dát za auto jen pár vyvolených, a tak se nelze divit, že vznikají i docela kvalitní repliky z beztak multimilionových aut. Třeba indický DC Design stvořil „vlastní” Sesto Elemento ze spřízněného Gallarda a nepřekvapí tedy, že výsledek je od originálu téměř k nerozeznání. Cena takového výtvoru se ale bude pořád vysoká.
V Kyrgyzstánu si zřejmě větší rozpočet dovolit nemohou, a tak tamní studio jménem New Format vytvořilo poněkud skromnější kopii. Respektive na ní stále pracuje. Za základ posloužilo blíže neupřesněné Volvo z roku 1982, kola pocházejí z BMW X5, pak došlo na trochu práce s plasty a voilà, šestý prvek je na světě v už 22. provedení.
Šéf studia se chlubí tím, že velikost vozu přesně odpovídá originálu, je ale třeba dodat, že s detaily se už vždy autoři originálu nepřiblížili. Kola vozu karoserii poněkud přetékají a též na některých detailech je vidět, že tvorba vozu probíhala stylem „co zbylo Vladimirovi na vrakovišti”. Auto v neposlední řadě nejezdí, ale to asi bude ten nejmenší problém k řešení.
Přes zmíněné výsledek není vyslovené tristní, přesto bychom byli opatrní při pokusu toto dílko jakkoli opěvovat. Sesto Elemento z Gallarda, to ještě dává smysl, totéž z X5, Volva a kdo ví čeho všeho už moc velkou důvěru nevzbuzuje. Ale víte jak je to s tím hraním si a zlobením...
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
20.12.2025
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Elektrický muscle dál skoro nikdo nekupuje, a tak výrobce napadl geniální tah: Zdražil ho o statisíce
před hodinou
Norové staví nejdelší podmořský tunel světa. Bude to unikát se dvěma „kruháči”, cestu zkrátí o víc jak 10 hodin
před 2 hodinami
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
před 4 hodinami
Jaguar oficiálně ukončil výrobu všech aut, je to smutná tečka za jedním dlouhým příběhem
před 5 hodinami
„Pan Zelený” zkrachoval. Leasingovka nabízející jen elektromobily dojela přesně na to, na co dojíždí jejich majitelé
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
