Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur
11.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V době, kdy mnozí evropští výrobci ekonomicky strádají, dosahuje Lada se svým zastaralým portfoliem tučných zisků. Za loňský rok se přiblížila hranici miliardě Eur.
V nabídce Lady nenajdeme mnoho modelů, které by snesly srovnání s nejnovějšími vozy „západních” automobilek. Ani největší novinka jménem Granta, třebaže zkouší prorazit také na západě, není vozem, který by mohl chtít bodovat vedle nejvyspělejších aut své třídy a nic lepšího dnes automobilka nenabízí. Pomineme-li přeznačkované Dacie jako Largus, jsou všechny ostatní modely staršího data vzniku. Však i loni představená Kalina II 2012 je pouze faceliftem původního vozu a prapůvodní 210x se přestala vyrábět teprve nedávno.
Mohli byste očekávat, že za takové situace bude Avtovaz coby výrobce vozů této značky čekat, zda jej dříve spasí krach, nebo finanční injekce některého z konkurentů, jenže děje se pravý opaků. Zatímco výrobci vozů renomovanějších značek, třeba koncern PSA, hlásí často obrovské ztráty, Avztovaz se může radovat z tučných zisků.
Oproti roku 2011 zlepšil svůj klíčový ekonomický výsledek o plných 440 procent, když za rok 2012 vykázal zisk ve výši 730 milionů Eur. Produkci aut pak posunul z 608 na 718 tisíc kusů. Uvážíme-li, kolik Lady běžně stojí, je zisková marže přesahující 1 000 Eur na jeden prodaný vůz velmi slušný výsledek, který nebude mít procentuelně daleko k tomu, co vykazuje Ferrari. Místo řvoucích sporťáků pro nejnáročnější se o něj ale v tomto případě postaraly o mnoho skromnější vozy, zejména pak už zmiňované typy Granta a Largus.
Automobilka se těmito čísly blíží svým aktuálním možnostem, neboť maximální výrobní kapacita činí 800 tisíc aut ročně. Šéf firmy Igor Kamarov ale chce pokračovat stejným směrem dále a do roku 2020 zvýšit produkční kapacitu firmy až na 1,5 milionu aut. Pomoci tomu má i zintenzivnění spolupráce s koncernem Renault-Nissan, který ve společnosti drží zatím minoritní podíl. Co všechno to bude znamenat konkrétně ukážou až následující léta.

















Zejména úspěch Lady Granta v domácím Rusku má na svědomí výborné ekonomické výsledky Avtovazu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před hodinouSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 4 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 5 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 7 hodinamiFerrari odmítá, že by odložilo projekt druhého elektromobilu. Žádný takový ani neexistuje, říká šéf po zmínkách o nulovém zájmu
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan