Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder: střecha půjde dolů do 12 měsíců (ilustrace)
23.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nezůstane jen u kupé, neboť k supersportům patří i špinavé vlasy a intenzivnější masáž ušních bubínků přímo od výfuků. Huracán sundá střechu, již brzy.
Nejdříve projekt Hexagon a neúspěšná snaha utajit nové malé Lambo, nyní již ukončená epizoda v podobě sériového kusu. Co dál? Po dlouho očekávaném odhalení nástupce Gallarda můžeme začít spekulovat nad vzhledem a technickým vybavením dalších variant, které z nového Lamborghini Hurácan LP 610-4 později zkrátka musejí vzejít. Naposledy jsme zmiňovali verzi Superleggera, jenomže v tomto ohledu není nic oficiálního a spekulace se omezují jen na webová fóra fanoušků značky. Přesto prostoru pro hrátky z designem není ani u derivátů Lamba nikdy dost, a tak se dá celkem přesně tipnout, jak bude vypadat, aniž by šlo o zásadní přešlap.
Ať už to dopadne s finální podobou Superleggery či jinak pojmenované ostřejší verze jakkoli, přednost zaručeně dostane a dříve se také v nablýskaných showroomech objeví vlasy cuchající kabriolet Spyder. Bez něj by to v Itálii prostě nešlo a Hurácan se musí prodávat, aby Lamborghini mělo z čeho financovat budoucí SUV a další exkluzivní malosériové modely. Co víc, podle věrohodných zpráv sejme nejlevnější model s motorem uprostřed svojí kovovou střechu už do dvanácti měsíců od uvedení Hurácanu. Zda se na jejím místě nadále bude objevovat plátěná jasné není, ale tipujeme, že to tak kvůli nejnižší možné hmotnosti bude. Nedá se očekávat, že by Spyder vyměnil více než některé díly karoserie, ale jeho technický základ dozajista stejný bude.
Desetiválcový atmosférický motor s původem z Gallarda u tedy bude i ve Spyderu produkovat z objemu 5,2 litru 610 koní při 8 250 otáčkách a 560 Nm točivého momentu, jakmile ručička otáčkoměru ukáže hodnotu 6 500. Na dynamice se zřejmě podepíše lehce horší aerodynamika, ale dá se předpokládát, že vzhledem ke klínovitému profilu karoserie nebude výrazně horší než u uzavřeného kusu. Zrychlení z nuly na sto by tak mohlo probíhat řekněme jen 3,3 sekundy a na dvoustovku by se Spyder mohl dostat za 10 sekund. Maximální rychlost zřejmě též o něco poklesne ve srovnání se současnými 325 km/h.
K tomu všemu vám můžeme nabídnout první počítačové vizualizace vozu bez střechy. Více věříme oranžovému kusu, který nám připomíná proporcemi větší a zatím vyprodaný Aventador Roadster a také předchozí LP640 Roadster. Žluté provedení od tvůrce Evrena Milano asi ale také není mimo mísu, protože se více podobá současnému kusu. Jenomže u něho by aerodynamika už nemusela být tak slavná. Kdo ví. Spyder dává k hrátkám s finální podobou větší manévrovací prostor. Záleží jen na tvůrcích, zda se rozhodnou pro lepší aerodynamiku a menší otevřený prostor nad hlavami pasažérů nebo budou kštici naopak lépe masírovat poryvy obtékajícího vzduchu a spokojí se s horší dynamikou. Do roka a do dne se rozhodne.
Ilustrace Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder


Půjde cestou Gallarda, nebo se bude ubírat cestou většího Murciélaga? Zatím těžko soudit
Ilustrace verze Superleggera
Takhle by mohla vypadat okruhovější Superleggera
Lamborghini Huracán LP 610-4
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 2 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 4 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 5 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 7 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub