Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige
3.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový vlastník Lotusu, DRB-Hicom, má s firmou poněkud destruktivní záměry. Nebude ani nový Esprit, ani osmiválcový motor. A navíc se zřejmě bude propouštět.
Není tomu dávno, co skupina DRB-Hicom převzala značku Lotus a slibovala, že plány Danyho Bahara dotáhne do konce. To by jistě znamenalo menší vzrušení v Maranellu, neboť prvním v řadě měl být nový Esprit, jinak také konkurence pro Ferrari 458 Italia. Nakonec však značka se vzpínajícím se koníkem ve znaku může zůstat v klidu. Proč?
Inu, je to jednoduché. DRB-Hicom dnes oznámilo, že veškeré investice naplánované na zbytek letošního a celý příští rok se budou týkat jen stávající řady. Což znamená, že nový Esprit nedorazí ani s „vypůjčeným“ motorem, jak to po Baharově odchodu zprvu vypadalo. Na osmiválec vlastní konstrukce totiž u Lotusu doposud nesáhli, stejný osud potkal i dvouspojkovou převodovku.
Stávající řada ovšem aktuálně u Lotusu není nijak široká, natož pak svěží. Stále si sice můžete koupit Elise i Exige se čtyřválcem 1,8 l od Toyoty, jejich výroba však bude pomalu dobíhat. K dispozici tak máte pouze Evoru a Evoru S, které by se mohly příští rok dočkat otevřených verzí, a také Exige S V6. Oba vozy totiž sdílí ten samý motor a některé komponenty, jejich výroba tak zřejmě finančnímu oddělení DRB nepřitíží.
Co ale bude dále? To nikdo neví, což trápí zejména ty zaměstnance Lotusu, které najal Dany Bahar právě kvůli nové modelové řadě. Ta měla kromě nového Espritu čítat i hybridní modely. Na ty ovšem již vůbec nejsou peníze, jednu z nejznámějších britských značek tak zřejmě čeká propouštění.




























Lotus Esprit měl dorazit jako první nový model značky pod vedením Danyho Bahara, přičemž o pohon se měl starat osmiválcový motor vlastní konstrukce a dvouspojková převodovka. Nakonec nebude nic z toho, alespoň ne v dohledné době
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
