Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige
3.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový vlastník Lotusu, DRB-Hicom, má s firmou poněkud destruktivní záměry. Nebude ani nový Esprit, ani osmiválcový motor. A navíc se zřejmě bude propouštět.
Není tomu dávno, co skupina DRB-Hicom převzala značku Lotus a slibovala, že plány Danyho Bahara dotáhne do konce. To by jistě znamenalo menší vzrušení v Maranellu, neboť prvním v řadě měl být nový Esprit, jinak také konkurence pro Ferrari 458 Italia. Nakonec však značka se vzpínajícím se koníkem ve znaku může zůstat v klidu. Proč?
Inu, je to jednoduché. DRB-Hicom dnes oznámilo, že veškeré investice naplánované na zbytek letošního a celý příští rok se budou týkat jen stávající řady. Což znamená, že nový Esprit nedorazí ani s „vypůjčeným“ motorem, jak to po Baharově odchodu zprvu vypadalo. Na osmiválec vlastní konstrukce totiž u Lotusu doposud nesáhli, stejný osud potkal i dvouspojkovou převodovku.
Stávající řada ovšem aktuálně u Lotusu není nijak široká, natož pak svěží. Stále si sice můžete koupit Elise i Exige se čtyřválcem 1,8 l od Toyoty, jejich výroba však bude pomalu dobíhat. K dispozici tak máte pouze Evoru a Evoru S, které by se mohly příští rok dočkat otevřených verzí, a také Exige S V6. Oba vozy totiž sdílí ten samý motor a některé komponenty, jejich výroba tak zřejmě finančnímu oddělení DRB nepřitíží.
Co ale bude dále? To nikdo neví, což trápí zejména ty zaměstnance Lotusu, které najal Dany Bahar právě kvůli nové modelové řadě. Ta měla kromě nového Espritu čítat i hybridní modely. Na ty ovšem již vůbec nejsou peníze, jednu z nejznámějších britských značek tak zřejmě čeká propouštění.




























Lotus Esprit měl dorazit jako první nový model značky pod vedením Danyho Bahara, přičemž o pohon se měl starat osmiválcový motor vlastní konstrukce a dvouspojková převodovka. Nakonec nebude nic z toho, alespoň ne v dohledné době
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den 17.9.2025
- Honda WN7: elektrický motocykl 17.9.2025
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejčtenější články
Léta nechtěné Ferrari je najednou v kursu. Kus po slavném módním návrháři zlomil aukční rekord, prodal se skoro za 200 milionů
20.8.2025Ford chce rozjet revoluci ve výrobě aut, dnes je ale vyrábět neumí. Letos vyhlásil už 104. svolávací akci!
20.8.2025Lamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
20.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025Mercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
20.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva