Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů
2.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Maserati vyrukovalo na domácím boloňském autosalonu s exkluzivitou - limitovanou edicí modelu GranTurismo S oslavující 150. výročí sjednocení Itálie.
Itálie si rok 2011 bude pamatovat nejen díky demisi Berlusconiho, ale též jako období, kdy tifosi slavili 150. výročí sjednocení. To se již nejednou promítlo i do světa aut, to třeba když koncern Fiat vyznal lásku své vlasti modelem Abarth 500 Cabrio Italia. Teď firma provedla to samé, jen s Maserati GranTurismo. Ostatně Maserati má s výrobou unikátních kousků také nějaké zkušenosti - vzpomeňte třeba na model GranCabrio Fendi.
Pokud pro sérii 150 malých Abarthů platil přídomek exklusivní a omezená, pro Maserati GranTurismo S Limited Edition musíme použít výraz raritní. Podle tvrzení automobilky vznikne pouze dvanáct kousků a všechny mají zůstat výlučně v Itálii, čímž se z celé nabídky stává cosi jako „cosa nostra” aneb „naše věc”. Vůz přitom není po stránce techniky nijak unikátní a od sériového provedení se odlišuje zejména výbavou a zvláštním odstínem laku karoserie. Nejitalštější Maserati dostalo matnou barvu nazvanou Sebring Blue, která prý „dá vyniknout elegantním liniím, ale zároveň zdůrazňuje sportovní agresivitu“. Té má ale docela dost i bez barvy.
O stejný akcent se mají podle Italů postarat také z karbonu vyrobené doplňky, jako třeba přední spoiler s „lízátkem“ pod nárazníkem, kryty vnějších zpětných zrcátek, kliky dveří a protažená zadní odtrhová hrana na víku kufru. S těmito prvky pak ladí nástavce prahů lakované matově černou a černá 20“ kola odhalující „ručně broušené hliníkové třmeny brzdového systému“.
Při výrobě interiéru se zase uplatnily prvky použité při výrobě modelu MC Stradale a to znamená, že hlavním dekoračním materiálem zde bude opět kompozit z uhlíkových vláken. Najdete jej na palubní desce, středové konzole, centrálním tunelu, dveřích a jsou z něj vyrobena také pádla řazení pod volantem. A pochopitelně tu nemůže chybět ani připomínka exkluzivity v podobě plakety ozdobené trojicí italských vlaječek a pořadovým číslem.
Kolik za tu „srandu“ Maserati požaduje? Při symbolech národní pýchy by se cenovka uvádět asi neměla a nějak podobně to vidí v automobilce. Cenu totiž neprozradila.











Na raritu jménem Maserati GranTurismo S Limited Edition bude mít nárok pouze velmi omezený počet lidí, technicky přitom nejde o unikát
Zdroje: Maserati, Omniauto.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Němci postavili ojetý VW Passat proti dalšímu miláčkovi mezi domácími služebáky. A vysvětlili, proč „pašík” táhne jako nic jiného
před 2 hodinamiMercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
před 4 hodinamiŠéf Fordu se z návštěvy Číny vrátil zděšený. Poté, co viděl v tamních továrnách, neví, zda má Ford vůbec nějakou budoucnost
před 5 hodinamiMotor 1,8 bez turba, látkové gauče místo sedaček, „švihadla”. K mání je spása odpůrců moderny jako dodnes nejeté auto
před 7 hodinamiVolbu německého auta roku asi ovládli zahraniční novináři. Z pěti nejlepších vozů není německý ani jeden
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.21. 16:52 - Eda
- S větrem ve vlasech.... 10.21. 14:42 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 13:47 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 10.21. 13:37 - bojler
- BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou 10.21. 10:34 - petr_riha
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB