Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8
17.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Mercedes, stejně jako mnoho ostatních automobilek, postupně snižuje normovanou spotřebu svých modelů. A tak nahrazuje své velké atmosféry menšími jednotkami s přeplňováním.
Mercedes se rozhodl zbavit další ze svých modelů velkých atmosférických osmiválců o objemu 5,5 litru, které měly doposud domov ve vozech jako je kupé E500, jenž jsme pro vás loni otestovali. Náhradou bude dvojitě přeplňovaný agregát o objemu 4,6 litru. Mercedes se nechal slyšet, že tento osmiválec bude o 32 % silnější než v případě atmosférického staršího agregátu, navíc bude tento motor o 20 % v testech spotřeby dle evropských norem. Při vyšším zatížení bude realita jistě tradičně opačná, ale nabídku motorů na trhu dnes určují normy, nikoli preference zákazníků a ty velí jasně: čím menší motor, tím menší normovaná spotřeba, tím větší výhra. To, že většina zákazníků zatěžuje motory Mercedesu citelně více než cyklus eurotestu a udávaná čísla se s praxí nezřídka míjejí, zjevně žádnou z odpovědných osob nezajímá.
V modelovém roce 2012 tak bude tento přeplňovaný osmiválec dostupný nejen ve všech provedeních třídy E, o čemž jsme vás před časem informovali, ale nově i v řadách CLS a S. Naladění bude v různých modelech odlišné, a tak se dočkáme prozatím dvou variant s výkonem 402 respektive 429 koní a točivým momentem 600 respektive 700 Nm. Klíčovými technologiemi pro tento agregát je jistě přímé vstřikování, zapalování směsi více svíčkami a také přeplňování.
Většina agregátu je z hliníku, ale klíčové komponenty, které jsou nejvíce namáhány jako kliková hřídel, válce nebo spoje mezi pístem a klikovou hřídelí budou z kované ocele. Obě turbodmychladla dávají tlak až 0,9 baru, takže zde můžeme mluvit o podobném přístupu jako v případě nových přeplňovaných agregátů BMW, kde se hledí na nejen na výkon a točivý moment, ale také jeho dostupnost v širokém spektru otáček.
Chladicí systém motoru prošel také podstatnými změnami a máme zde nově dvouúrovňový chladicí okruh skrz v hlavách válců. Nový systém umožní lepší odvod tepla, přestože je tlak v okruhu chladícího systému nižší a vodní pumpa tak bere agregátu méně výkonu. Celkově třístupňové řešení chlazení motoru navíc dovolí motoru, aby rychleji ohřál, neboť po startu chladicí kapalina vůbec necirkuluje v oběhu. V momentu kdy se motor ohřeje, tak se chladící kapalina začne prohánět skrz motor samotný ale nikoli skrze chladič (to již známe z dnešních aut). Až teplota chladící kapaliny dosáhne 105 stupňů, tak se zapojí do hry také tradiční chladič.
Nové motory Mercedesu se mohou zdát krokem kupředu, pokud se týká použitých technologií, ale náročné zákazníky bude muset automobilka přesvědčit o tom, že i jejich další vlastnosti jsou bez kompromisu. Na motor 5,5 V8 si totiž málokdo stěžoval a nebýt tvrdých evropských regulací normované spotřeby skrze maximální emise CO2, této záměny bychom se dočkali jen těžko.










Mercedes-Benz 4,6 V8 Twin-Turbo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nový týmový kolega pro Ondřeje Vostatka včera 20:31
- Ducati Multistrada V4 Rally 2026: se semiaktivním podvozkem včera 14:40
- Konec týmu Motoxracing? včera 12:00
- Časový program Estoril včera 11:25
- Phillip Island a Sepang bez Marca Marqueze 6.10.2025
Nejčtenější články
Jaká je nejlevnější ojetá moderní škodovka? Vtip je, že už vlastně ani není levná, často stojí víc než ještě nedávno nová
10.9.2025„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
11.9.2025Číňany placený šéf automobilky vlastněné Číňany předpovídá, že automobilový svět brzy ovládnou Číňané
11.9.2025Čínský výrobce vysavačů nepřeháněl, když říkal, že postaví své vlastní Bugatti, jen rychlejší. Ukázal první fotky
11.9.2025Když už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
11.9.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 21:42 - Eda
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 18:39 - pavproch
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12