Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes A25 AMG nabídne více než 340 koní a pohon 4x4
5.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Automobilka Mercedes-Benz se zatím válce hot hatchů zdaleka vyhýbala. S novou, dynamičtěji střiženou třídou A to ale chce změnit. A to pořádně.
Není žádným velkým tajemstvím, že Mercedes pracuje na ostrém provedení zatím nepředstavené, leč už odhalené nové třídy A. V minulosti bylo možné spatřit jeho prototypy v hávu nového Béčka, které někteří mylně považovali za prototyp modelu B25 AMG (ten podle Mercedesu vůbec vzniknout nemá), a tak vskutku nebylo větších pochyb o tom, že automobilka na tomto voze pracuje. Dosud ale panovaly nejasnosti nad tím, co vlastně Áčkové AMG nabídne za techniku.
Nyní už je jasněji i v tom. Několik zajímavých informací se totiž podařilo vypátrat britskému Autocaru skrze odnož Mercedesu jménem HPE (High Performance Engine). Ta má jinak na starosti vývoj závodních motorů třeba i pro Formuli 1, nyní dostala za úkol stvořit pro divizi AMG právě srdce ostrého Áčka. Zadání šéfa sportovní divize je přitom jasné: dostat pod kapotu hatchbacku více výkonu, než kterým disponuje Audi RS3 a jenž by měl být vlastní chystanému BMW M135i F21.
V útrobách vozu pojmenovaného A25 AMG by se tak měl objevit dvoulitrový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s vrtáním 83 mm, zdvihem 89 mm a stěnami válců o tloušťce 7 mm. S ohledem na výše zmíněné musí tento agregát dodat vozu více než 340 koní výkonu, neboť právě touto cifrou se chlubí RS3 od Audi. Tato porce by měla mířit na kola obou náprav, zřejmě bohužel výlučně přes automatickou převodovku. O dynamice je zatím předčasné spekulovat, pokud ale chce Mercedes alespoň papírově na vrchol, musí při akceleraci z místa pokořit metu 100 km/h za méně než 4,6 sekundy, což je cifra platná právě pro RS3.
Zajímavou informací jistě je i to, že agregát A25 AMG se má objevit i pod kapotou chystaného modelu CLC25 AMG, tedy chystaného kupé-sedanu střední třídy. Divize HPE se pak má vůbec začít více podílet na připravě techniky pro budoucí áemgéčka, což nakonec není až tak překvapivé - současný šéf AMG Ola Kallenius totiž dříve vedl právě HPE.
To je hudba poněkud vzdálenější budoucnosti, samotné A25 AMG bychom ale měli v celé jeho kráse spatřit ještě letos. Představit by se totiž mělo již v září na autosalonu v Paříži.

Nedávno přistižený nový Mercedes třídy A byl očividně vybaven i paketem AMG. Skutečně ostré provedení by tak nakonec nemuselo vypadat zásadně odlišně.
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejčtenější články
Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
15.5.2025Rolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
15.5.2025VW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
15.5.2025Znovuzrozená legenda italských sporťáků je balzám na duši staromilců, má V8, manuál a ani jeden digitální displej
15.5.2025Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
15.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1