Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes-AMG GT se ukázal v Affalterbachu, nová upoutávka budí rozpaky (foto)
10.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dejte dohromady čtyři ocelové tyče a 11 panelů z oranžového plastu, a máte chystaný sporťák. Bohužel z některých úhlů není patrné, oč vlastně jde.
Existuje mnoho způsobů, jak avizovat příchod nového modelu. Do světa můžete poslat jeho ilustrace, obrys siluety, zatmavenou fotku přídě či snímek odkrývající jen část věcí budoucích, třeba světlomet. Případně lze takovou novinku prezentovat jako prototyp potažený ochrannou kamufláží a namísto vzhledu odhalit třeba specifikace pohonné jednotky. Co ale dělat, když jste všechny tyto možnosti vyčerpali? To nám ukazuje divize AMG přímo v Affalterbachu.
Sportovní oddělení Mercedesu totiž ve svém showroomu vystavilo skulpturu chystaného sporťáku AMG GT. Ta je složena ze čtyř ocelových tyčí, jež drží jedenáct panelů vyrobených velmi pravděpodobně z plexiskla či jemu podobného oranžového plastu. Vše dohromady formuje výše zmíněnou siluetu, ovšem způsobem, který bychom mohli nazvat minimálně nešťastným. Kupříkladu při pohledu zepředu totiž nemáte nejmenší tušení, co tím Němci chtějí říci.
Ani pohled z boku ovšem nenaznačuje, že před sebou máme „nejkrásnější Mercedes všech dob“, jak chystanou novinku nazval šéfdesignér třícípé hvězdy Gorden Wagener. Bude tak dost možná lepší, když v Affalterbachu podobné propagace zanechají a místo toho začnou šponovat napětí až do pařížské premiéry.
V tomto směru by přitom AMG dozajista udeřilo hřebíček na hlavičku, neboť kupříkladu naše očekávání již nemůže být vyšší. Novinka by totiž zpočátku měla dorazit ve verzi GT-S, která pod kapotou nabídne čtyřlitrový osmiválec o výkonu 510 koní. Díky tomu sprint na stovku zabere jen 3,9 s, zatímco maximálka činí 312 km/h. Posléze by ovšem automobilka měla vypustit do světa také méně výkonnou verzi GT, jež počítá se stejným pohonným ústrojím, ovšem naladěným na 462 koní. Takový model by přitom měl dostat elektronickou verzi diferenciálu, zatímco vrcholné provedení v tomto směru spoléhá na mechanický samosvor.
Parafrází legendárního díla Vladislava Vančury bychom mohli říci, že tento způsob propagace zdá se nám býti poněkud nešťastným
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.28. 22:21 - Lachende Bestien
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus