Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes C 180 BlueEfficiency: ve jménu downsizingu nyní s motorem 1,6 turbo
11.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německá automobilka potichu nahradila osmnáctistovku v třídě C novým, menším motorem 1,6. Výkony zůstávají, tabulková spotřeba klesla o litr.
Mercedes bez větších fanfár zařadil do nabídky třídy C nový motor s kódovým označením M274. Čtyřválec o objemu 1 595 centimetrů krychlových byl uveden na trh při představení nové generace třídy A pod názvem M270 (uložený napříč), nyní se v rámci zmenšování objemů dostává také do většího céčka, kde bude uložen podélně (odtud čtyřka na konci).
Pohonná jednotka je kromě přímého vstřikování s piezo-injektory, vyvažovacího hřídele a turbodmychadla vybavena také systémem elektro-mechanicky ovládaného variabilního zdvihu nasávacích ventilů Camtronic. Nejvyšší výkon 156 koní dosahuje při 5 300 otáčkách za minutu a točivý moment 250 newtonmetrů odevzdává v rozsahu od 1 250 do 4 000 ot./min.
Nový motor je kombinován buď se šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus, což by podle označení měla být klasická převodovka s hydrodynamickým měničem, protože dvouspojková skříň montovaná do třídy A nese jméno 7G-DCT.
Bez ohledu na použitou převodovku se vůz pokaždé dostane na stovku za 8,5 sekundy, maximálka je však o něco vyšší v případě použití manuálu (225 vs. 223 km/h). Naopak průměrná spotřeba vychází příznivěji pro automatickou převodovku - na stovku to dělá 6,3 l/100 km, kdežto s manuálem je o deci vyšší.
Nová šestnáctistovka nahrazuje přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru s identickým výkonem i točivým momentem, avšak s o litr vyšší papírovou spotřebou. Britský Autocar kromě jiného uvádí, že v třídě C by se měl objevit také nový přeplňovaný dvoulitr s výkonem 211 koní a točivým momentem 350 Nm, který známe také z třídy A a nejnověji i z Běčka. Ten prý vystřídá osmnáctistovku v modelu C 250 s výkonem 204 koní a 310 newtonmetry, což s ohledem na provedené změny u verze C 180 dává smysl. Novinka se však zatím na stránkách Mercedesu neobjevila.









Mercedes slibuje nejvyšší točivý moment položený do nižších otáček, než u dieselových motorů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
před 5 hodinami
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
před 6 hodinami
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
před 8 hodinami
Škoda Fabia RS se skutečně může vrátit, testovací model už má automobilka hotový
před 9 hodinami
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 20:54 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 12.15. 20:29 - GeneHawkins
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
- F1 12.15. 11:28 - jerry
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
