Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes C 180 BlueEfficiency: ve jménu downsizingu nyní s motorem 1,6 turbo
11.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německá automobilka potichu nahradila osmnáctistovku v třídě C novým, menším motorem 1,6. Výkony zůstávají, tabulková spotřeba klesla o litr.
Mercedes bez větších fanfár zařadil do nabídky třídy C nový motor s kódovým označením M274. Čtyřválec o objemu 1 595 centimetrů krychlových byl uveden na trh při představení nové generace třídy A pod názvem M270 (uložený napříč), nyní se v rámci zmenšování objemů dostává také do většího céčka, kde bude uložen podélně (odtud čtyřka na konci).
Pohonná jednotka je kromě přímého vstřikování s piezo-injektory, vyvažovacího hřídele a turbodmychadla vybavena také systémem elektro-mechanicky ovládaného variabilního zdvihu nasávacích ventilů Camtronic. Nejvyšší výkon 156 koní dosahuje při 5 300 otáčkách za minutu a točivý moment 250 newtonmetrů odevzdává v rozsahu od 1 250 do 4 000 ot./min.
Nový motor je kombinován buď se šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus, což by podle označení měla být klasická převodovka s hydrodynamickým měničem, protože dvouspojková skříň montovaná do třídy A nese jméno 7G-DCT.
Bez ohledu na použitou převodovku se vůz pokaždé dostane na stovku za 8,5 sekundy, maximálka je však o něco vyšší v případě použití manuálu (225 vs. 223 km/h). Naopak průměrná spotřeba vychází příznivěji pro automatickou převodovku - na stovku to dělá 6,3 l/100 km, kdežto s manuálem je o deci vyšší.
Nová šestnáctistovka nahrazuje přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru s identickým výkonem i točivým momentem, avšak s o litr vyšší papírovou spotřebou. Britský Autocar kromě jiného uvádí, že v třídě C by se měl objevit také nový přeplňovaný dvoulitr s výkonem 211 koní a točivým momentem 350 Nm, který známe také z třídy A a nejnověji i z Běčka. Ten prý vystřídá osmnáctistovku v modelu C 250 s výkonem 204 koní a 310 newtonmetry, což s ohledem na provedené změny u verze C 180 dává smysl. Novinka se však zatím na stránkách Mercedesu neobjevila.









Mercedes slibuje nejvyšší točivý moment položený do nižších otáček, než u dieselových motorů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 2 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nejnovější články
Šéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
před 36 minutamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 2 hodinamiAudi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
před 3 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 09:07 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 09.12. 08:57 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB