Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes S 500 Plug-In Hybrid 2014 oficiálně, vážně chce jezdit jen za 3 l/100 km (+ živé foto)
20.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusní německý hybrid kromě nízké spotřeby nabídne i 30kilometrový dojezd čistě na elektřinu. Na stovku pak zrychlí za 5,5 sekundy.
Říká se, že na každém šprochu je pravdy trochu. Informace blogu točícího se okolo značky Mercedes-Benz, se kterými jsme vás seznámili na počátku minulého měsíce, však nejsou reálné jen částečně, ale zcela. Mnoho nového tak o modelu S 500 Plug-In Hybrid přinést nemůžeme. Oficiálně ale lze potvrdit, že nejúspornější třída S má papírovou spotřebu skutečně jen 3 litry na 100 kilometrů. A že má doopravdy zvládnout až 30 km čistě na elektřinu - to pravda alespoń při soukromém economy runu bude, spotřeba paliva či její ekvivalent v podobě odebrané elektrické energie bude ve skutečném světě poněkud odlišný.
O tento dojezd se stará elektromotor o výkonu 109 koní a točivém momentu 340 Nm, který je spřažen s lithium-iontovými bateriemi a benzinovým šestiválcem produkujícím 333 koní a 480 Nm. Hnací ústrojí přitom funguje ve čtyřech režimech, kdy mód Hybrid umožňuje akceleraci z klidu na stovku za 5,5 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. V režimu E-Mode pak jedete jen na elektřinu, zatímco mód E-Save vám umožňuje schovat energii na později. Při přepnutí na Charge pak Mercedes-Benz během jízdy zmíněné baterie dobíjí regenerativním brzděním.
Více se zřejmě dozvíme na autosalonu ve Frankfurtu, kde má hybridní třída S debutovat. Tamtéž se Mercedes-Benz zřejmě rozpovídá i o nové superrychlé extérní dobíjecí stanici, stejně jako oznámí i dobu potřebou k naplnění baterií pomocí domácí zásuvky. Do prodeje pak model S 500 Plug-In Hybrid dorazí někdy na počátku příštího roku, přičemž po stránce cenové zamíří někam mezi třídu S poháněnou benzinovým osmiválcem a slabší hybridní provedení S 400.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu






Hybridní třída S se ve Frankfurtu snažila upozornit hlavně na svou nízkou spotřebu






Hybridní třída S má nabídnout 30kilometrový dojezd na elektřinu a průměrnou spotřebu 3 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
