Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes S W222 2013: výroba začala, máme i fotky americké verze a nová videa
13.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do továrny v Sindelfingenu bylo investováno 26 miliard korun. První ovoce je na světě, verze pro Spojené státy ale bude nadále vyrábět mexická Toluca.
Není tomu dlouho, co jsme zmiňovali vůbec poslední vyrobený exemplář minulé třídy S a už tu máme pro změnu vůbec první vyrobený kus generace W222. Tím se stala verze S 400 Hybrid ve stříbrné barvě, která je dokonce určena konkrétnímu zákazníkovi a nikoliv firemnímu muzeu, jako se to stalo v případě posledního kusu generace W221. Za její volant se ovšem nový majitel ihned neposadil, neboť po opuštění výrobní linky otěže vozu převzal sám šéf představenstva Dieter Zetsche.
Pro Mercedes se tímto téměř uzavřela kapitola spojená s investicemi do továrny v Sindelfingenu, kde se nová třída S vyrábí. Na 350 milionů Eur (9,1 miliardy korun) přitom vyšla značku nová karosárna, zatímco v lisovně bylo utraceno 130 milionů eur (3,38 mld. Kč) a přebudování samotné montážní linky vyšlo na 70 mil. Eur (1,82 milionu korun). Celkově by pak mělo do roku 2014 skončit v reorganizaci výroby na miliardu Eur (26 mld. Kč).
V samotném Sindelfingenu by přitom měly vznikat pouze verze určené pro Evropu a přilehlé okolí, neboť model pro Spojené státy bude tak jako verze předchozí vznikat v mexické Toluce. Výjimkou jsou samozřejmě speciální a pancéřovaná provedení, na které má monopol jen Německo. S jejich výrobou by ale zaměstnanci v Sindelfingernu rozhodně neměli mít problémy, neboť odlišnosti vůči Evropě se týkají prakticky jen jiných znaků (verze S 500 se v USA prodává jako S 550).
Trochu odlišné jsou pak i světlomety s tradičními oranžovými pozičními světly a pochopitelně i jednotky na přístrojích. Ty jsou však digitální, díky čemuž na metrický systém můžete přejít jen pouhým kliknutím tlačítka. Velmi snadno podle požadavků zákazníka se pak dá specifikovat i výbava, jejíž úrovně budou mezi Starým a Novým kontinentem rovněž odlišné. Tím ale rozdíly opravdu končí, ostatně přesvědčit se o tom sami můžete s pomocí přiložených fotek a videí, která obvykle zachycují provedení evropské, snímky ukořistěné kolegy z německého MBpassion ale do detailů zkoumají i americkou variantu.









Za volant prvního vyrobeného Mercedesu S W222 (konkrétně modelu S 400 Hybrid) se posadil šéf značky Dieter Zetsche
Americká verze se od té evropské liší pouze v detailech
Zdroje: Mercedes-Benz, Blog.Mercedes-Benz-Passion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
před 7 hodinamiUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Přiměla by vás sleva 3,2 milionu Kč oproti ceníkové ceně zadat si s téměř nikým nechtěným sporťákem Maserati?
18.7.2025Ford Evropě slibuje návrat dostupných aut. Už mu nevěříme, svůj klíčový model dál bez milosti hází přes palubu
18.7.2025Majitelům tisíců Volv dál hrozí totální selhání brzd kvůli hloupé softwarové chybě automobilky, úřad vydal neobvyklé varování
18.7.2025Land Roveru se přestává dařit. V těžkostech se zbavuje 500 lidí, prý jde o „dobrovolné propouštění”
18.7.2025Čekání na zázrak: V evropských přístavech se kupí tisíce aut, která nikdo nechce, exporty se propadají o desítky procent
18.7.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.18. 17:22 - GeneHawkins
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB