Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsubishi GR-HEV a CA-MiEV: hybridizace a elektrifikace Mitsu pokračuje
13.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinky letošní Ženevy mají být až z 10 % „ekologické”. Větší trochou do mlýna přispěje Mitusbishi, které do Švýcarska přiveze hned dva „zelené” koncepty.
V roce 2009 byla v Ženevě vůbec poprvé vyhrazena celá jedna sekce hybridním a elektrickým vozidlům. Letos by asi něco takového nestačilo, neboť každý desátý vystavený automobil bude podle pořadatelů inklinovat k alternativnímu zdroji pohonu. Některé značky se přitom nehodlají omezit pouze na jednoho zástupce, ale dorazí hned s vícero koncepty či produkčními modely. Mitsubishi bude patřit mezi ně - na jeho stánku najdete hybridní pick-up GR-HEV, elektrický crossover CA-MiEV i nedávno představený Outlander PHEV.
Hybridní SUV však tentokráte necháme stranou, jakkoliv nás udávaná spotřeba 1,9 l/100 km nutí ke štiplavému komentáři. Místo toho se podíváme na zoubek chystaným konceptům, kdy pick-up GR-HEV k podobným bruselským pohádkám kupodivu neinklinuje. Jeho diesel-elektrické ústrojí by totiž mělo vyžadovat každých sto kilometrů 6,4 litru paliva, což zní až překvapivě realisticky. Tedy pochopitelně s ohledem na to, co jsme zvyklí slýchat jako normovanou spotřebu teoreticky, vůz s technologií Super All Wheel Control (S-AWC) pro lepší trakci a stabilitu bude v reálu jistě žíznivější.
V případě konceptu CA-MiEV si podobné úvahy můžeme nechat pro sebe - jde o čistě elektrický crossover, a tak jeho papírová spotřeba bude prostě nulová, realitu zcela pomíjeje. Vůz, který by měl být doma hlavně v městských zástavbách (asi městské SUV, oblíbené to téma posledních let), má na jedno nabití ujet až 300 km. Zatím nevíme, jaké akumulátory by se o to měly postarat, předem ale pochybujeme o realističnosti takového dojezdu - na to by vůz v reálném světě potřeboval akumulátory, které budou příliš těžké, nebo příliš drahé.
Jistotu o parametrech obou novinek budeme mít za tři týdny na samotném autosalonu, kde by nám měla ještě přesněji přiblížit svou budoucnost. Už nyní víme, že vsadit chce hlavně elektromobily a hybridy, a to se s ohledem na limity zejména elektřinou poháněných aut nezdá být úplně realistické.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.



Mitsubishi přiveze na letošní Ženevu hned tři ekologické modely. Produkční Outlander PHEV totiž na stánku doplní koncepty GR-HEV a CA-MiEV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8.6.2025Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8.6.2025Jinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
8.6.2025Data z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
8.6.2025