Mitsubishi GR-HEV a CA-MiEV: hybridizace a elektrifikace Mitsu pokračuje

Novinky letošní Ženevy mají být až z 10 % „ekologické”. Větší trochou do mlýna přispěje Mitusbishi, které do Švýcarska přiveze hned dva „zelené” koncepty.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mitsubishi GR-HEV a CA-MiEV: hybridizace a elektrifikace Mitsu pokračuje

13.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mitsubishi GR-HEV a CA-MiEV: hybridizace a elektrifikace Mitsu pokračuje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinky letošní Ženevy mají být až z 10 % „ekologické”. Větší trochou do mlýna přispěje Mitusbishi, které do Švýcarska přiveze hned dva „zelené” koncepty.

V roce 2009 byla v Ženevě vůbec poprvé vyhrazena celá jedna sekce hybridním a elektrickým vozidlům. Letos by asi něco takového nestačilo, neboť každý desátý vystavený automobil bude podle pořadatelů inklinovat k alternativnímu zdroji pohonu. Některé značky se přitom nehodlají omezit pouze na jednoho zástupce, ale dorazí hned s vícero koncepty či produkčními modely. Mitsubishi bude patřit mezi ně - na jeho stánku najdete hybridní pick-up GR-HEV, elektrický crossover CA-MiEV i nedávno představený Outlander PHEV.

Hybridní SUV však tentokráte necháme stranou, jakkoliv nás udávaná spotřeba 1,9 l/100 km nutí ke štiplavému komentáři. Místo toho se podíváme na zoubek chystaným konceptům, kdy pick-up GR-HEV k podobným bruselským pohádkám kupodivu neinklinuje. Jeho diesel-elektrické ústrojí by totiž mělo vyžadovat každých sto kilometrů 6,4 litru paliva, což zní až překvapivě realisticky. Tedy pochopitelně s ohledem na to, co jsme zvyklí slýchat jako normovanou spotřebu teoreticky, vůz s technologií Super All Wheel Control (S-AWC) pro lepší trakci a stabilitu bude v reálu jistě žíznivější.

V případě konceptu CA-MiEV si podobné úvahy můžeme nechat pro sebe - jde o čistě elektrický crossover, a tak jeho papírová spotřeba bude prostě nulová, realitu zcela pomíjeje. Vůz, který by měl být doma hlavně v městských zástavbách (asi městské SUV, oblíbené to téma posledních let), má na jedno nabití ujet až 300 km. Zatím nevíme, jaké akumulátory by se o to měly postarat, předem ale pochybujeme o realističnosti takového dojezdu - na to by vůz v reálném světě potřeboval akumulátory, které budou příliš těžké, nebo příliš drahé.

Jistotu o parametrech obou novinek budeme mít za tři týdny na samotném autosalonu, kde by nám měla ještě přesněji přiblížit svou budoucnost. Už nyní víme, že vsadit chce hlavně elektromobily a hybridy, a to se s ohledem na limity zejména elektřinou poháněných aut nezdá být úplně realistické.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


Mitsubishi GR-HEV a CA-MiEV: hybridizace a elektrifikace Mitsu pokračuje - 1 - Mitsubishi Outlander PHEV 2013 01Mitsubishi GR-HEV a CA-MiEV: hybridizace a elektrifikace Mitsu pokračuje - 2 - Mitsubishi CA-MiEV konceptMitsubishi GR-HEV a CA-MiEV: hybridizace a elektrifikace Mitsu pokračuje - 3 - Mitsubishi GR-HEV koncept
Mitsubishi přiveze na letošní Ženevu hned tři ekologické modely. Produkční Outlander PHEV totiž na stánku doplní koncepty GR-HEV a CA-MiEV

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše