Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014
21.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Příští Lancer Evo dorazí za čtyři roky a bude skutečně hybridní. Nyní to defintiivně potvrdil prezident společnosti Mitsubishi Osamu Masuko. Bude to ale ještě vůz hodný slavného jména? Toť otázka.
Osamu Masuko toho moc neprozradil, to podstatné ale víme. „S prácemi začneme v následujícím roce a vůz by měl být hotový za tři roky,“ řekl prezident Mitsubishi. „Stanovili jsme si za cíl vyvinout sportovní auto, které bude disponovat také elektrickým pohonem.“ Další technické detaily si nechal pro sebe, ale z náznaků při rozhovoru pro britský magazín Autocar vyplývá, že to bude diesel, kterému pomůžou baterky. Důvod je nasnadě. Automobilka nařídila ústup od přeplňovaného zážehového motoru kvůli emisím.
Co to udělá se základnou fanoušků zvyklou na ostrý benzínový čtyřválec, můžeme jen hádat. Nadšení asi nebudou a spousta z nich možná konvertuje na Subaru anebo se Eva definitivně vzdají. Zároveň to ale znamená, že bude alespoň nějaké Evo. Produktový ředitel firmy Gayu Eusegi ještě loni řekl, že poptávka po podobném modelu sice přetrvává, ale Mitsubishi musí s jeho vývojem skončit kvůli změně firemní politiky orientované na elektřinou poháněné vozy. Velká vlna rozhořčených příznivců ovšem firmu donutila přehodnotit původní rozhodnutí.
Mitsubishi Lancer Evo XI by mělo mít opět pohon všech kol S-AWC (Super All Wheel Control) a předpokládá se, že směs nafty a výkonů z elektromotoru dokáže roztáhnout příští auto na stovku za méně než pět sekund. V normovaném testu spotřeby vyprodukuje maximálně 200 g oxidu uhličitého na kilometr, což odpovídá přibližně 8 litrům na 100 km. Radikální rozdíl oproti současnému vozu to tedy nebude. Evo X s dvouspojkovou převodovkou TC-SST má v papírech 10,4 l/100 km. Stojí to vůbec za to?







Desítka nebude poslední Evo, ale je výhrou že další bude dieselové?
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 5 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 2 hodinami
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
před 4 hodinami
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 5 hodinami
Šéf Fordu přiznal, že se automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to radši přestala snažit
včera
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
včera
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.27. 20:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.27. 18:27 - pavproch
- BMW Divize 12.27. 17:22 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
