Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014
21.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Příští Lancer Evo dorazí za čtyři roky a bude skutečně hybridní. Nyní to defintiivně potvrdil prezident společnosti Mitsubishi Osamu Masuko. Bude to ale ještě vůz hodný slavného jména? Toť otázka.
Osamu Masuko toho moc neprozradil, to podstatné ale víme. „S prácemi začneme v následujícím roce a vůz by měl být hotový za tři roky,“ řekl prezident Mitsubishi. „Stanovili jsme si za cíl vyvinout sportovní auto, které bude disponovat také elektrickým pohonem.“ Další technické detaily si nechal pro sebe, ale z náznaků při rozhovoru pro britský magazín Autocar vyplývá, že to bude diesel, kterému pomůžou baterky. Důvod je nasnadě. Automobilka nařídila ústup od přeplňovaného zážehového motoru kvůli emisím.
Co to udělá se základnou fanoušků zvyklou na ostrý benzínový čtyřválec, můžeme jen hádat. Nadšení asi nebudou a spousta z nich možná konvertuje na Subaru anebo se Eva definitivně vzdají. Zároveň to ale znamená, že bude alespoň nějaké Evo. Produktový ředitel firmy Gayu Eusegi ještě loni řekl, že poptávka po podobném modelu sice přetrvává, ale Mitsubishi musí s jeho vývojem skončit kvůli změně firemní politiky orientované na elektřinou poháněné vozy. Velká vlna rozhořčených příznivců ovšem firmu donutila přehodnotit původní rozhodnutí.
Mitsubishi Lancer Evo XI by mělo mít opět pohon všech kol S-AWC (Super All Wheel Control) a předpokládá se, že směs nafty a výkonů z elektromotoru dokáže roztáhnout příští auto na stovku za méně než pět sekund. V normovaném testu spotřeby vyprodukuje maximálně 200 g oxidu uhličitého na kilometr, což odpovídá přibližně 8 litrům na 100 km. Radikální rozdíl oproti současnému vozu to tedy nebude. Evo X s dvouspojkovou převodovkou TC-SST má v papírech 10,4 l/100 km. Stojí to vůbec za to?







Desítka nebude poslední Evo, ale je výhrou že další bude dieselové?
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Bonneville Bobber 2026: s větší palivovou nádrží 08:00
- Petronas Honda: Velké změny se blíží včera 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike včera 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? včera 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? 27.10.2025
Nejčtenější články
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
30.9.2025
Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut
30.9.2025
Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
30.9.2025
Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
30.9.2025
Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu
30.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
