Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická

Nový Civic může mít v této chvíli jen tři motory - zážehovou čtrnáctistovku a osmnáctistovku a diesel 2,2. To je na evropské zvyklosti dost málo, ale Honda pracuje na nápravě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická

18.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Civic může mít v této chvíli jen tři motory - zážehovou čtrnáctistovku a osmnáctistovku a diesel 2,2. To je na evropské zvyklosti dost málo, ale Honda pracuje na nápravě.

Představení deváté generace Hondy Civic na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu nám objasnilo několik základních skutečností. Zaprvé, rozdíl mezi novinkou a předchůdcem je menší, než mezi osmou a sedmou generací Civiku. Honda v podstatě udělala jen o málo delší evoluční krok než Volkswagen během transformace předposledního Passatu na ten aktuální.

Je možné, že v tom byl záměr mající za cíl zachovat jistou stylistickou spojitost, ale mnohem pravděpodobnější se zdá být to, že tato japonská značka coby jedna z mála nezávislých menších automobilek prostě nemá dost prostředků na rezolutnější vývojový skok.

Zadruhé, Honda nadále propaguje myšlenku, že design je důležitější než jízdní vlastnosti a Civic tedy pořád zůstává u zadní nápravy tvořené torzní příčkou, ačkoli ještě předminulá verze konsternovala svou agilitou díky víceprvkovému zavěšení zadních kol, které mimochodem verzi sedan pořád zůstalo. A zatřetí, nabídka motorů se (až na drobné úpravy ve výkonech u dvou ze tří pohonných jednotek) rovněž nezměnila a to nahrává jak teorii fungování Hondy v úsporném režimu, tak příznivcům atmosférických zážehových agregátů.

Ne ale těm, kteří měli slabost pro poslední dvoulitr i-VTEC, známému též pod interním kódem K20Z4. Jak jsme již několikrát upozorňovali, tento motor skončil kvůli tvrdým regulacím emisí a v této chvíli je v prodeji pouze díky skladovým zásobám verze Type R. Už to vypadalo, že i nejostřejší Civic je odsouzen k odchodu do historických análů, jenže ve Frankfurtu se stalo něco neočekávaného.

Mitsuru Kariya, hlavní inženýr Hondy a šéf projektu modelu Civic potvrdil, že automobilka intenzivně zvažuje vývoj nástupce. „Víme, že Type R byl velkým úspěchem, obzvláště na britském trhu,“ řekl Kariya pro Autocar. „Nyní hledáme možnosti, jak postavit další vůz v podobném duchu, ale zatím nevíme ani to, jestli se bude jmenovat Type R.“

Kariya rovněž připustil, že takový stroj by musel mít minimálně 250 koní, aby byl schopen zůstat v souboji o nejlepší hot hatch, čímž nepochybně narážel na auta jako je Renault Mégane RS nebo Ford Focus ST. Zmínil se též o tom, že Honda zvažuje přeplňování turbodmychadlem, což by sice bylo plně v souladu s manévrovacím prostorem, který EU automobilkám ponechává, ale ani zdaleka by to neodpovídalo tradicím výkonných modelů Type R. Uvědomuje si to i Honda, takže podle Kariyji „není atmosférický agregát zcela mimo hru“. Naznačuje snad něco Civic Type R Mugen 2.2, ačkoli jsme o něm psali jako o tečce Hondy za dobou atmosférickou? Kdoví, ale myslím si, že u nás by nikdo neprotestoval, kdybychom se protentokrát šeredně zmýlili.

Civic Type R by rozšířil počet motorizací na čtyři, ale podle všeho by jich mělo být s těmi stávajícími v dohledné době pět. Kromě nejsilnější by měla přibýt i nějaká slabší v podobě menšího dieselu. Honda má pro tento model přichystaný 2,2litrový diesel s výkonem zvýšeným ze 140 na 150 koní, ale u sedmé generace byl k mání vznětový čtyřválec se vstřikováním common-rail o objemu 1,7 litru. Ten byl dodáván firmou Isuzu, protože Honda tou dobou svůj vlastní vznětový agregát neměla, je proto pravděpodobné, že teď půjde o něco z vlastní „zahrádky“.


Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická - 1 - Honda Civic Type R 02Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická - 2 - Honda Civic Type R 03Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická - 3 - Honda Civic Type R 01
Zatím poslední Type R měl dvoulitrový VTEC s výkonem 201 koní a to by dnes bylo asi trochu málo

Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická - 4 - civic_mugen_3d_2009_02Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická - 5 - civic_mugen_3d_2009_01Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická - 6 - Honda Civic Type R Mugen 22 01
Mugen to dotáhl na 240 koní, ve verzi 2.2 až na 260

Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická - 7 - Honda Civic 9 generace 2012 07Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická - 8 - Honda Civic 9 generace 2012 09Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická - 9 - Honda Civic 9 generace 2012 08
Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická - 10 - Honda Civic 9 generace 2012 32Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická - 11 - Honda Civic 9 generace 2012 33Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická - 12 - Honda Civic 9 generace 2012 34
Co dostane příští Type R, Honda zatím přesně neví, ale atmosférická jednotka je možná

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.