Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Adam slaví úspěchy, získal už přes 20 000 objednávek. Vytáhne Opel ze ztrát?
31.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jen za loňský rok prodělala evropská divize General Motors přes 28 miliard Kč. Hatchback Adam ji má ale během dvou let dopomoci do černých čísel.
Objednávky vozu před nebo ihned po zahájení prodeje do značné míry naznačují budoucí úspěchu toho kterého modelu. Realisticky je ale pochopitelně možné vnímat jen za předpokladu, že automobilka vypustí do světa reálnou cifru, za kterou bude možné vůz pořídit. Např. tři tisíce nasmlouvaných Fiskerů Karma se nakonec proměnilo jen ve dvě tisícovky dodávek reálného vozu. Pravda, u tohoto sportovního hybridu rozhodovala i celá řada vedlejších faktorů, přesto však nejde o příklad skutečného trháku. Tím je naopak třeba Range Rover Evoque, který původní plány překonal hned několikrát. Německý Opel pak doufá v podobný zázrak v souvislosti s malým hatchbackem Adam, který před týdnem vstoupil do prodeje.
Značka aktuálně eviduje již 20 000 objednávek, což rozhodně není zanedbatelné číslo, zvláště když jej dáme do kontextu s přece jen vyšší cenou modelu. Opel mohou těšit o to více, že výsledky z let 2011 a 2012 pro něj nevypadají vůbec senzačně - loni Opel zaznamenal pokles prodejů o 15,8 % (968 550 kusů versus 815 961 ks) a „v penězích” se propadl ještě hlouběji. V předloňském roce evropská divize koncernu General Motors prodělala 747 milionů dolarů (cca 14,2 miliardy Kč), loni to bylo již 1,5 miliardy USD (cca 28,5 miliardy korun).
Společně s 23 novými modely (představeny mají být do roku 2016) by ovšem právě hatchback Adam měl tento sestup zvrátit a v polovině dekády značku vrátit do černých čísel. Opel přitom počítá s tím, že zákazníky bude i po několika letech od zahájení prodeje oslovovat maximálně možná individualizace. Pro model Adam je totiž k mání 61 000 variací exteriéru a 82 000 variací interiéru.

























Opel Adam se zákazníkům nemá omrzet ani po letech. Proto nabízí rozsáhlou individualizaci, která čítá 61 000 variací exteriéru a 82 000 variací interiéru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před hodinou
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
