Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot iOn Cargo jako malá elektrická dodávka? Ani tohle fungovat nebude
24.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Elektromobily jsou při dnešní nabídce akumulátorů znovu odsouzeny k neúspěchu. Snaha zužitkovat jejich techniku v dalších a dalších modelech je někdy až úsměvná.
Peugeot iOn neboli převlečené Mitsubishi i-MiEV je jedním z těch elektromobilů, který by fungovat mohl. Je to ryze městské supermini s elektromotorem o výkonu 63 koní a kapacitou akumulátorů 16 kWh. To není mnoho (odpovídá to asi šesti litrům benzinu v konvenčním autě) a doba nabíjení také nebude sympatická (v u nás běžných zásuvkách téměř 10 hodin), ale pro občasné pojezdy po městě více nepotřebujete. Ano, je to jednoúčelové auto, ale taková Škoda Citigo nebo Smart ForTwo na tom nejsou o moc lépe i přes klasickou techniku - podobná auta v jejich využitelnosti limitují také jiné vlastnosti.
Problémem je cena, která se v závislosti na podmínkách toho kterého trhu pohybuje okolo 900 tisíc Kč. Za to si koupíte třeba špičkový kompakt BMW 125d, se kterým můžete dělat všechno od ježdění po městě až po cestování na dovolenou s parádní spotřebou. Vedle iOn, který má pro úsporu každé Watthodiny energie ošizená i světla pro denní světla, nedává absolutně žádný smysl. Takové auto se vzhledem k obtížně realizovatelnému většímu nájezdu velmi pravděpodobně nevyplatí ani někomu, kdo má elektřinu zdarma.
Peugeot se ale nevzdává a chce ukázat, že iOn může být k něčemu. Když ne pro osobní přepravu, tak co třeba jako dodávka? Tak je zamýšlena i verze Cargo, jejíž premiéra byla včera avizována pro zářijový autosalon užitkových aut v Hannoveru. Podrobnější parametry zatím nemáme, z jediné uvolněné fotky i logiky věci je ale zřejmé, že vůz bude zbaven zadních sedadel a bočních skel a nabídne za předními cestujícími pouze místo pro náklad, pravděpodobně oddělené nějakou tou přepážkou.
Ložná plocha či objem nákladu, který iOn Cargo pojme, nejsou známy, technicky ale bude vůz nezměněn, a to znamená i papírový dojezd 150 km na jedno nabití daný mimo jiné výše zmíněnou technikou.
Nakonec proč ne, ale háčkem je opět cena - v Německu bude vůz, který byl připraven ve spolupráci Peugeotu a firmy Sortimo, stát 29 390 Eur, tedy asi 750 tisíc Kč. Ne, ani tohle jako elektromobil smysl nedává...

Kdy už výrobci přiznají, že smysluplný, široce uplatnitelný elektromobil se zatím vyrobit prostě nedá...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 2 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025
Živá témata na fóru
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 10:33 - Ariel19
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus