Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot iOn Cargo jako malá elektrická dodávka? Ani tohle fungovat nebude
24.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Elektromobily jsou při dnešní nabídce akumulátorů znovu odsouzeny k neúspěchu. Snaha zužitkovat jejich techniku v dalších a dalších modelech je někdy až úsměvná.
Peugeot iOn neboli převlečené Mitsubishi i-MiEV je jedním z těch elektromobilů, který by fungovat mohl. Je to ryze městské supermini s elektromotorem o výkonu 63 koní a kapacitou akumulátorů 16 kWh. To není mnoho (odpovídá to asi šesti litrům benzinu v konvenčním autě) a doba nabíjení také nebude sympatická (v u nás běžných zásuvkách téměř 10 hodin), ale pro občasné pojezdy po městě více nepotřebujete. Ano, je to jednoúčelové auto, ale taková Škoda Citigo nebo Smart ForTwo na tom nejsou o moc lépe i přes klasickou techniku - podobná auta v jejich využitelnosti limitují také jiné vlastnosti.
Problémem je cena, která se v závislosti na podmínkách toho kterého trhu pohybuje okolo 900 tisíc Kč. Za to si koupíte třeba špičkový kompakt BMW 125d, se kterým můžete dělat všechno od ježdění po městě až po cestování na dovolenou s parádní spotřebou. Vedle iOn, který má pro úsporu každé Watthodiny energie ošizená i světla pro denní světla, nedává absolutně žádný smysl. Takové auto se vzhledem k obtížně realizovatelnému většímu nájezdu velmi pravděpodobně nevyplatí ani někomu, kdo má elektřinu zdarma.
Peugeot se ale nevzdává a chce ukázat, že iOn může být k něčemu. Když ne pro osobní přepravu, tak co třeba jako dodávka? Tak je zamýšlena i verze Cargo, jejíž premiéra byla včera avizována pro zářijový autosalon užitkových aut v Hannoveru. Podrobnější parametry zatím nemáme, z jediné uvolněné fotky i logiky věci je ale zřejmé, že vůz bude zbaven zadních sedadel a bočních skel a nabídne za předními cestujícími pouze místo pro náklad, pravděpodobně oddělené nějakou tou přepážkou.
Ložná plocha či objem nákladu, který iOn Cargo pojme, nejsou známy, technicky ale bude vůz nezměněn, a to znamená i papírový dojezd 150 km na jedno nabití daný mimo jiné výše zmíněnou technikou.
Nakonec proč ne, ale háčkem je opět cena - v Německu bude vůz, který byl připraven ve spolupráci Peugeotu a firmy Sortimo, stát 29 390 Eur, tedy asi 750 tisíc Kč. Ne, ani tohle jako elektromobil smysl nedává...

Kdy už výrobci přiznají, že smysluplný, široce uplatnitelný elektromobil se zatím vyrobit prostě nedá...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejčtenější články
„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 23:55 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch