Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeotu 208 se nedaří podle očekávání, značka od listopadu omezí výrobu
9.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská značka ohlásila, že propustí kompletní noční směnu v továrně v Poisy, a že letos neprodá ani 175 000 kusů modelu 208. Navíc má být hůře.
Máte pocit, že automobilová Evropa se v posledních letech potácela v krizi? Pak vězte, že situace může být ještě podstatně horší. A velmi pravděpodobně bude - většina evropských trhů aktuálně hlásí rapidní sesuv a další měsíce mohou být pro některé firmy bojem o přežití.
Jednou z těch, kterým se aktuálně moc nedaří, je francouzský Peugeot. Ten oznámil, že od listopadu omezí i produkci svého nejnovějšího a nejperspektivnějšího modelu 208 propuštěním celé noční směny pracující v továrně v Poisy. A to přesto, že se po vozech VW Polo a Golf jedná o třetí nejprodávanější model v kategorii kompaktních a subkompaktních hatchbacků v celé Evropě. Jenže právě to je skupina, kde se opasky utahují nejvíce. Peugeot proto počítá s tím, že namísto 175 000 kusů letos prodá jen 140 000 exemplářů.
I to se ovšem zdá být odvážným předpoklaem. Za první čtyři měsíce prodeje (Peugeot 208 vstoupil na trh v dubnu) se totiž značce povedlo udat 74 487 vozů, přičemž mnohé z nich najdete u dealerů jako skladové zásoby. Vzhledem k tomu, že do konce roku zbývá naprosto stejná doba, ovšem s horšími prodejními ambicemi, tak možná Peugeot nesplní ani plán B.
Pomocnou ruku přitom modelová řada nemůže čekat ani od verze GTI, která se představila na autosalonu v Paříži. Hot hatch s výkonem 200 koní totiž bude k dispozici jen v omezeném množství, navíc na většině trhů až příští rok.








Peugeot 208 podle představitelů značky dorazil ve špatné době, která prodejům příliš nepřeje. Proto byl zredukován i plán na letošek, přičemž noční směna v továrně v Poisy má od listopadu padáka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nová kubatura Sportbike, která nahradí MS-SSP300 včera 11:05
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP 19.11.2025
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike 19.11.2025
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi 19.11.2025
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
Nejnovější články
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
před 10 hodinami
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
včera
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
včera
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
