Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991: manuální sedmistupňová převodovka detailněji (foto, info)
30.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Příliš mnoho kvaltů, řidičova smrt? U Porsche si to zjevně nemyslí a novou 911 obdařili sedmistupňovou přímo řazenou převodovkou. Nyní o ní víme ještě více.
Nová manuální převodovka je bezesporu nejpoutavější technickou novinkou další generace Porsche 911. V posledních dnech jste si u nás mohli prohlédnout hlavně její první pořádné video a přímé srovnání s předchozí generací, nyní se ale vrátíme zpět k řazení. To proto, že automobilka se rozhodla vůz poprvé představit médiím, a tak se ven dostaly další informace a fotky.
Ty naše pocházejí od Chase Halletta, šéfredaktora britského magazínu What Car?, který dal na vědomí pár zajímavých detailů. Předně sice mizerně, ale opravdu detailně vyfotil hlavici řadící páky zuffenhausenské novinky, kterou jsme z větší dálky mohli vidět již na dřívějších snímcích. Nyní už opravdu nemůže být pochyb o tom, jak jsou jednotlivé stupně v kulise uspořádány, při pohledu na rovných osm pozic řadící páky (pět nahoře a tři dole) nám už ale jde trochu hlava kolem.
Co je možná cennější, Hallett zjistil, jak celé řazení funguje. Opravdu nemá žádné mechanické jištění, které by při potřebě zařazení sedmého stupně vyžadovalo aktivitu řidiče, elektronické jištění ale pochopitelně nepostrádá. Přesně jak jsme předpokládali, sedmičku je možné zařadit pouze pokud máte zařazený pátý nebo šestý rychlostní stupeň, jinak nikoli. Předpokládáme, že též opačným směrem bude řazení omezeno - tedy při podřazování ze sedmičky bude možné zvolit pouze šestý či pátý stupeň.
Jde o vcelku elegantní cestu, která sice neumožňuje řazení dle libovůle řidiče, zásadně jej ale neobtěžuje. Navíc otevírá cestu minimálně k přidání osmého stupně, který už „nic nepokazí”.
Nevíme, jestli se vám zrovna manuální sedmistupňová převodovka jakožto řešení zamlouvá - je stále třeba mít na paměti, že jde stále primárně o ústupek evropským regulacím normované spotřeby a nikoli krok vstříc směrem k zákazníkům, kteří by podobný prvek vyžadovali. Ale coby technickou libůstku je možné ji vnímat jaok zajímavou záležitost.
Fotky Chase Halletta ze stuttgartské prezentace nové 911
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23