Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991 Targa: návrat ke klasickému pojetí potvrzen, „akvárium” končí (foto)
15.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nová Targa 991 se podle posledních špionážních fotek skutečně vrátí ke své podstatě a místo panoramatického okna nabídne odnímatelné střešní panely.
Porsche představilo svou první Targu na zářijovém frankfurtském autosalonu IAA v roce 1965. Nebyl to kabriolet ani kupé, ale zkrátka něco mezi tím - vůz s kompletně odnímatelným střešním panelem a masivním bezpečnostním obloukem místo tradičních sloupků B a velkým, zakulaceným zadním oknem.
Tato konstrukce vydržela devětsetjedenáctce až do roku 1995 a označení „targa” se mezitím dostalo do všech automobilových slovníků jako synonymum pro auta s podobně řešenou střechou. Porsche se ji s příchodem typu 993 Targa paradoxně vzdalo, když místo manuálně snímatelného panelu konstruktéři nabídli elektricky ovládané panoramatické okno zasouvající se pod to zadní.
Ve skutečnou targu se nezměnil ani model 997, kterému se pro jeho bohaté prosklení někdy přezdívalo „akvárium”. Současná generace 991 ale zjevně udělá opak a vlastně se ani není čemu divit - informace tohoto typu se na základě zdrojů blízkých automobilce objevují už od roku 2011. Jde o to, že poslední pokusy zákazníci nepřijali zrovna vřele a dali to Porsche pocítit diametrálně nižším zájmem (typ G přes 57 tisíc prodaných aut, 993 necelých 4 600 vyrobených vozů s takto odnímatelnou střechou).
Čtvrtá generace Targy se má tedy vrátit k tradiční konstrukci, což jsme slyšeli několikrát, vůbec poprvé se ale můžeme také podívat, jak by měl vůz vypadat. Porsche se novinku pokusilo zamaskovat jako kabriolet, při bližším pohledu je ale rozpoznatelná silueta bezpečnostního oblouku i to, že mohutné zadní okno kryje pouze černá fólie. Naopak nad posádkou je vidět kus plátna, ačkoli se rovněž může jednat o kamufláž pevného panelu. Přiložený snímek přistiženého prototypu pochází ze stránek Carscoops.com, kde si můžete prohlédnout kompletní galerii.
Stoprocentně to ještě nevíme, ale o zachování strukturální pevnosti karoserie by se mohla postarat podélná rozpěra spojující rám čelního okna s obloukem za předními sedadly, která bude zároveň rozdělovat střešní panel na dva kusy. Na detaily, respektive premiéru vozu budeme muset ještě počkat, podle úrovně maskování však tipujeme, že do světové premiéry mnoho času nezbývá. Dost možná se zájemci a příznivci dočkají ještě letos.
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda