Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 R nafoceno bez kamufláže, místo křídla má monstrózní difuzor
17.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Verze pro puristy se vpředu pyšní nárazníkem z Porsche 911 GT3, jeho zadní křídlo však nahradilo jinou redukcí vztlaku. K mání bude jen s manuálem.
O příchodu Porsche 911 R určeného puristům a petrolheadům si pomalu již štěbetají i vrabci na střeše vašeho domu. Dosud jsme si však tento model mohli prohlédnout pouze na jediné ilustraci, která navíc nemusela být autentická. Nyní tu ovšem máme sadu špionážních fotek, které vzhled novinky odhalují do detailu. Vpředu si tak můžeme povšimnout nárazníku, který zdobí rovněž model GT3. Větší pozornost si ale žádají zadní partie.
Milovníci mohutných křídel se asi při spatření vozu otočí na pětníku, zbytku ale nejspíše bude imponovat opravdu masivní difuzor, který Porsche instalovalo pod motorový prostor. Redukován je tím vztlak na zadní nápravě, zmiňovaný nárazník pro změnu usměrňuje obtékání vzduchu vpředu. Mimo to tu máme mohutné boční prahy či litá kola, která se stejně jako u modelů GT3 a GT3 RS pyšní centrální maticí.
V motorovém prostoru se dle spekulací má objevit spíše 3,8litrový plochý šestiválec než jeho objemnější verze. Atmosférické plnění je jistotou, výkon nejspíše zůstane na 475 koních. O jeho přenos na zadní nápravu se ovšem nebude starat automat PDK, nýbrž klasický manuál. Ten navíc nedostane sedm rychlostí, ale pouze šest - nejspíše tedy půjde o modifikovanou převodovku ze starších modelů.
Ve srovnání se standardní produkcí bude snížena hmotnost, dočkat bychom se měli i řízení zadní nápravy. Více si pak řekneme na autosalonu v Ženevě, kde by mělo nové Porsche 911 R debutovat. Jelikož jde přitom pro značku ze Zuffenhausenu o velmi žhavé želízko, nejsme si příliš jisti dřívějším virtuálním debutem. Je ale samozřejmě možné, že veškeré fotky a informace vylezou ven neoficiální cestou.
Několik fotografií nemaskované 911 R přikládáme, další si můžete prohlédnout v kompletní galerii na Auto Evolution.





Porsche 911 R bylo nafoceno při testech, zadní křídlo nahradilo masivním difuzorem
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nejčtenější články
„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
8.7.2025V této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
8.7.2025Porsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
8.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Jaké automobilky pořád nenabízí ani jeden elektrický model? Kupodivu nejde jen o výrobce sporťáků
8.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva