Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Problémy Fiatu se pohlubují, Punto se nebude 20 dní vyrábět, přijde i odstávka Pandy
21.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokles prodejů na klíčových evropských trzích si začíná vybírat svou daň. 5 000 pracovníků tak letošní Vánoce stráví doma bez finanční náhrady.
Problémy italské automobilky začínají vrcholit. Jak jsme nedávno informovali, dosáhla letošní ztráta evropské divize koncernu Fiat hrozivých 13,5 miliardy korun. Podle analytických odhadů navíc značka každým dalším dnem přichází o nějakých 348 milionů korun, což souvisí se zhoršenými prodeji na Starém kontinentu. Celkově totiž odbyt na tomto území klesl v období od ledna do října o 7,8 %.
Fiat však hlásí na svých klíčových trzích ještě horší čísla. V krizí zasaženém Řecku se poptávka po modelech italské značky snížila o 39,9 procenta, zhruba stejně je na tom i Portugalsko (-38,3 %). Pokles hlásí také Itálie (-19,7 %) a Španělsko (-11,9 %). Díky tomu se vedení automobilky rozhodlo k dvacetidenní odstávce výroby ve své továrně v Melfi, kde se vyrábí Punto. Pět tisíc zaměstnanců tak dostane 17. prosince a 20. prosince až 13. ledna neplacenou dovolenou.
Podobný vánoční dárek ovšem Fiat nachystal také zaměstnancům továrny v Pomiglianu, kde pro změnu vzniká Panda. Italská značka již před časem ohlásila, že zde plánuje dvoutýdenní pozastavení výroby, a to od 26. listopadu. Nejde přitom o první letošní dočasné propouštění pracovních sil, v průběhu roku totiž Fiat k odstávkám výroby přistoupil několikrát.
Aktuálními kroky se italská automobilka dále přiblížila k propasti, před pádem ji ale chrání zisky severoamerické divize Chrysler. Všichni světoví analytici ovšem na příští rok předvídají ještě větší pokles na evropských trzích, což by Fiatu mohlo zasadit další ránu. Raději přitom ani nechceme spekulovat o tom, na jak nízkou kvótu by mohla poklesnout míra využití jeho továren. Nyní totiž jedou jen na padesát procent.


Klesající evropské prodeje jsou důvodem, proč jsou továrny Fiatu aktuálně vytíženy jen na 50 procent
O soudobé provedení Fiatu Punto aktuálně není zájem, značka tak přistoupí k dvacetidenní odstávce výroby
Zdroj: Automotive News, ACEA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva