Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít
20.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Prodej Fiskeru do Číny je u konce, nový vlastník chce obnovit výrobu hybridní Karmy a zároveň přibrat i vozy VL Destino. Nové stroje by měly z továren jezdit již za několik měsíců.
Henrik Fisker měl s hybridní Karmou velké plány, které se však nenaplnily - jeho údajně ekologický plug-in hybrid jezdil dle normy za 11,8 l/100 km. Nesetkal se s úspěchem a v listopadu loňského roku prošla značka Fisker řízeným bankrotem kvůli miliardovým dluhům. Budoucnost nevypadala dvakrát růžově.
Letos v lednu však šla všechna aktiva společnosti do aukce, ze které vyšel vítězně čínský koncern Wanxiang Group po devatenácti kolech přihazování. Vítězná suma byla 149,2 milionu dolarů (asi 2,9 mld. Kč), tedy více než šestinásobek vyvolávací ceny. Kromě značky Fisker vlastní Wanxiang také nástupce zkrachovalého výrobce baterií pro tuto automobilku, kterého koupil již dříve.
V průběhu loňského roku se vynořila značka VL, která plánovala recyklovat velmi zajímavé karoserie Karmy a pod kapotu jim montovat osmiválce od General Motors. Sedan vzniklý z Karmy se měl jmenovat Destino, letos v lednu se ukázal i kupé-kabriolet Destino Red. Právě tato automobilka má stát u znovuzrození hybridní Karmy a je tak možné, že se budou pod jednou značkou vyrábět jak hybridy, tak starosvětské stroje s osmiválcovými srdci.
Wanxiang chce kromě restartu výroby Karmy, který je v podstatě jistý, v budoucnu uvádět do prodeje také další elektromobily se spalovacími "range-extendery", tedy palubními generátory. Pokud vše půjde jak je v plánu, obnovená výroba by se mohla rozběhnout v nejbližších měsících. Nejprve se mají Karmy vyrábět ve Finsku a až tam dojdou zásoby, měla by se továrna přestěhovat do Michiganu. Nám nezbývá než doufat, že jak hybridním Karmám, tak spalovacím Destinům se konečně dostane aspoň nějakému úspěchu.








Pod křídly Číňanů by se mohla výroba Fiskeru Karma opět rozjet...









... a nejspíš spolu s benzínovými vozy VL Destino
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 3 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera (3)
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
Nejnovější články
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 3 hodinami
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
před 5 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 6 hodinami
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
před 8 hodinami
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
