Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Prodeje Fiatu 500L se dále propadají, značka propustí třetinu dělníků
20.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zájem o velkou pětistovku je stále menší. Italové tak zredukují počet pracovních sil v srbském Kragujevaci o přibližně 900 dělníků.
Některé modely zejména mainstreamových automobilek při svém příchodu na trh zcela minuly terč. A co je horšího, zákazníci o ně nemají zájem ani nyní. Ford tak dnes asi již hořce lituje svého rozhodnutí, jenž vedlo ke vzniku modelu B-Max. Obdobně je pak na tom Fiat se svou pětidveřovou pětistovkou zvanou 500L. Jak jsme totiž mohli zmínit již v roce 2014, výroba v Srbsku byla několikráte pozastavena.
Od té doby samozřejmě uběhlo již hodně vody, nicméně loňské registrace v Evropě (tedy největším odbytišti modelu 500L) byly ještě horší než ty předchozí (85 357 kusů versus 94 114 kusů). A jelikož navíc poptávka klesá také letos, udělal Fiat jediné možné a logické rozhodnutí - ve zmiňovaném Srbsku tedy poklesne počet zaměstnanců o 30 procent.
Detaily daného omezení prozatím ještě nejsou známy, nicméně Italové již potvrdili, že v Kragujevacu se pojede na dvě směny místo dosavadních tří. Výpovědi se tedy dočká zhruba 900 dělníků, kterým sice odbory měly vyjednat tučné odstupné, ale kteří si nejspíše v daném regionu budou novou práci shánět více než těžko.
Stejně tak jde ovšem o ránu také pro samotnou automobilku, neboť ta do renovace srbské továrny, patřící dříve Zastavě, investovala cca jednu miliardy Euro. Tedy zhruba 27 miliard korun. Na jejích výrobních linkách se přitom kromě Fiatu 500L vyrábí ještě Punto Classic, ani jeho prodeje však nejsou enormní.
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celá situace vyvine nadále. S definitivním ukončením výroby modelu 500L ale nepočítáme, stejně jako není ve hře uzavření podniku v Kragujevaci. Spíše předpokládáme, že Fiat do Srbska přestěhuje některého z dalších členů svého portfolia, byť jen částečně.
Zájem o Fiat 500L nadále klesá, značka tak zredukuje počet pracovních směn ze tří na dvě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 5 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 9 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva