Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže

Volkswagen jako koncern se v roce 2015 vrátil pod hranici 10 milionů prodaných aut za rok. „Vděčí” za to hlavně značce VW, šéf koncernu je ale s výsledky spokojen.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže

10.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen jako koncern se v roce 2015 vrátil pod hranici 10 milionů prodaných aut za rok. „Vděčí” za to hlavně značce VW, šéf koncernu je ale s výsledky spokojen.

To, co se zkraje prosince zdálo být pravděpodobné, je nyní jisté. Koncern Volkswagen v rámci všech svých značek dodal v roce 2015 zákazníkům „pouze” 9 930 600 aut, poprvé po 11 letech zaznamenal meziroční pokles a vrátil se pod loni překonanou 10milionovu hranici ročních registrací. Vypadá to smutně, vypadá to „Dieselgatově”, zase tak hrozné to ale s německou „überfirmou” není.

Jednak zmíněné číslo znamená pouze dvouprocentní pokles a ještě méně závažným se zdá, když se podíváme na jeho podstatu. Nestojí za ním globální úbytek zájmu o auta koncernových značek - automobilka si prakticky na celém světě připsala pozitivní výsledky, a to v rámci téměř všech svých značek. O pokles se postarala zejména Brazílie, kde je na vině zkáza celého trhu a dále pak Rusko s Čínou, kde lze hovořit o tomtéž. Jednotlivé značky osobních aut pak všechny zamířily vzhůru, pouze Volkswagen s meziročním poklesem o 4,8 procenta trpěl.

Šéf koncernu vidí věci realisticky: „Dodání téměř 10 milionů aut je skvělý výsledek, uvážíme-li situaci na některých trzích a dieselový problém v posledním kvartálu letošního roku,” řekl Matthias Müller. Nad problémy ovšem nechce zavírat oči a slibuje pokračování příprav nové strategie firmy, s níž si má VW zajistit lepší vyhlídky až do roku 2025.

Více o loňských výsledcích VW a jeho značek vám prozradí přiložené tabulky, v nichž můžeme spařit také to, že česká Škoda patřila mezi koncernovými ovečkami k těm bílým, jakkoli s růstem 1,8 procenta je mezi takovými na poslední místě. Z dat je pak patrné také to, že Dieselgate zatím ex-Das Auto nepokládá, alespoň optikou regionů které tato kauza zajímá - v Evropě a kupodivu i v USA se firmě daří lépe než dříve. Rok 2016 ale v tomto směru jistě prozradí více...


Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 1 - VW prodeje 2015 tabulky 01Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 2 - VW prodeje 2015 tabulky 02
Vliv kauzy Dieselgate na prodeje VW zatím nelze v celkových datech za rok 2015 vysledovat - o pokles se postarala hlavně Brazílie následovaná Čínou a Ruskem

Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 3 - Test VW Golf VII R 2014 034Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 4 - Test VW Golf VII R 2014 037Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 5 - Test VW Golf VII R 2014 036Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 6 - Test VW Golf VII R 2014 038Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 7 - Test VW Golf VII R 2014 044Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 8 - Test VW Golf VII R 2014 047Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 9 - Test VW Golf VII R 2014 049Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 10 - Test VW Golf VII R 2014 051Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 11 - Test VW Golf VII R 2014 053Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 12 - Test VW Golf VII R 2014 117Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 13 - Test VW Golf VII R 2014 120Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 14 - Test VW Golf VII R 2014 122
O výsledky Volkswagenu jako koncernu i značky postaral hlavně VW Golf, ať už samotné výsledky hodnotíte jakkoli

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.