Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže

Volkswagen jako koncern se v roce 2015 vrátil pod hranici 10 milionů prodaných aut za rok. „Vděčí” za to hlavně značce VW, šéf koncernu je ale s výsledky spokojen.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže

10.1.2016 | Petr Miler | 5 příspěvků

Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen jako koncern se v roce 2015 vrátil pod hranici 10 milionů prodaných aut za rok. „Vděčí” za to hlavně značce VW, šéf koncernu je ale s výsledky spokojen.

To, co se zkraje prosince zdálo být pravděpodobné, je nyní jisté. Koncern Volkswagen v rámci všech svých značek dodal v roce 2015 zákazníkům „pouze” 9 930 600 aut, poprvé po 11 letech zaznamenal meziroční pokles a vrátil se pod loni překonanou 10milionovu hranici ročních registrací. Vypadá to smutně, vypadá to „Dieselgatově”, zase tak hrozné to ale s německou „überfirmou” není.

Jednak zmíněné číslo znamená pouze dvouprocentní pokles a ještě méně závažným se zdá, když se podíváme na jeho podstatu. Nestojí za ním globální úbytek zájmu o auta koncernových značek - automobilka si prakticky na celém světě připsala pozitivní výsledky, a to v rámci téměř všech svých značek. O pokles se postarala zejména Brazílie, kde je na vině zkáza celého trhu a dále pak Rusko s Čínou, kde lze hovořit o tomtéž. Jednotlivé značky osobních aut pak všechny zamířily vzhůru, pouze Volkswagen s meziročním poklesem o 4,8 procenta trpěl.

Šéf koncernu vidí věci realisticky: „Dodání téměř 10 milionů aut je skvělý výsledek, uvážíme-li situaci na některých trzích a dieselový problém v posledním kvartálu letošního roku,” řekl Matthias Müller. Nad problémy ovšem nechce zavírat oči a slibuje pokračování příprav nové strategie firmy, s níž si má VW zajistit lepší vyhlídky až do roku 2025.

Více o loňských výsledcích VW a jeho značek vám prozradí přiložené tabulky, v nichž můžeme spařit také to, že česká Škoda patřila mezi koncernovými ovečkami k těm bílým, jakkoli s růstem 1,8 procenta je mezi takovými na poslední místě. Z dat je pak patrné také to, že Dieselgate zatím ex-Das Auto nepokládá, alespoň optikou regionů které tato kauza zajímá - v Evropě a kupodivu i v USA se firmě daří lépe než dříve. Rok 2016 ale v tomto směru jistě prozradí více...


Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 1 - VW prodeje 2015 tabulky 01Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 2 - VW prodeje 2015 tabulky 02
Vliv kauzy Dieselgate na prodeje VW zatím nelze v celkových datech za rok 2015 vysledovat - o pokles se postarala hlavně Brazílie následovaná Čínou a Ruskem

Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 3 - Test VW Golf VII R 2014 034Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 4 - Test VW Golf VII R 2014 037Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 5 - Test VW Golf VII R 2014 036Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 6 - Test VW Golf VII R 2014 038Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 7 - Test VW Golf VII R 2014 044Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 8 - Test VW Golf VII R 2014 047Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 9 - Test VW Golf VII R 2014 049Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 10 - Test VW Golf VII R 2014 051Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 11 - Test VW Golf VII R 2014 053Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 12 - Test VW Golf VII R 2014 117Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 13 - Test VW Golf VII R 2014 120Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže - 14 - Test VW Golf VII R 2014 122
O výsledky Volkswagenu jako koncernu i značky postaral hlavně VW Golf, ať už samotné výsledky hodnotíte jakkoli

Petr Miler

Diskuze 5 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.