Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Captur 2013 na první upoutávce: už jsme viděli více
8.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská novinka se začíná pomalu rýsovat. Pod kapotou nabídne dieselové i benzinové motory, výkon ale zřejmě zamíří jen na přední kola.
Každým dalším dnem nejsme blíže pouze autosalonu v Detroitu, ale pro Evropu také mnohem důležitější Ženevě. Díky tomu by neměla překvapit stále četnější frekvence novinek, které se na švýcarské půdě představí. Jednou z nich je i Renault Captur, jenž na identickém místě v podobě konceptu debutoval již před rokem. Letos se očekává produkční verze, která původní odvážné tvary výrazně osekala. Výsledkem tak bude jen o trochu pompéznější čtvrtá generace Renaultu Clio, na jejíž platformě bude novinka založena.
Do prodeje by se přerostlý hatchback měl dostat ještě ve druhém čtvrtletí, přičemž pod jeho kapotou můžeme očekávat identické pohonné jednotky, jakými disponuje i Clio. To znamená turbodiesel 1,5 dCi o výkonu 75 a 90 koní či benzinový čtyřválec 1,2. Ten při atmosférickém plnění nabídne 75 koní, dočkat bychom se ovšem měli i verze s přeplňováním naladěné na 120 koní.
Pod kapotou pak nebude chybět ani 0,9litrová pohonná jednotka, která produkuje 90 koní a je standardně spřažena se systémem start/stop. Tento tříválec nás ovšem výrazně zklamal již u standardního Renaultu Clio, kde měl na starosti pohyb menší hmoty. V případě modelu Captur tak zřejmě bude strádat ještě více.
Více informací o konkurenci pro Nissan Juke nemáme. S ohledem na alianci francouzské a japonské značky je ovšem jasné, že oba vozy si do zelí nepolezou. Díky tomu zřejmě Captur nabídne jen pohon předních kol, k čemuž jej předurčuje i platforma B. Pro systém 4x4 by totiž bylo nutné přesedlat na verzi B0 (či M0), kterou používá Dacia.

Renault Captur, francouzská konkurence pro Nissan Juke, se ukázal na prvním oficiálním snímku
Dřívější únik náčrtů nového Renaultu Captur ukázal, že půjde spíše o přerostlé Clio než o zcela nový model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva