Renault Lutecia 2014: malý Francouz si v Japonsku žije po svém

Jméno Lutecia bude ve spojení se značkou Renault příznivcům francouzské automobilky patrně známé. Ti ostatní si mohou rozšířit obzory s námi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Renault Lutecia 2014: malý Francouz si v Japonsku žije po svém

25.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Renault Lutecia 2014: malý Francouz si v Japonsku žije po svém

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jméno Lutecia bude ve spojení se značkou Renault příznivcům francouzské automobilky patrně známé. Ti ostatní si mohou rozšířit obzory s námi.

Ne, že by zvláště v posledních dnech už notně okupovaných frankfurtským autosalonem nebylo o čem psát, přesto nás neopouštějí choutky se tu a tam nějakou zprávou podívat do míst, která Evropanovi z podstaty blízká nejsou. Nedávno jsme podobným způsobem prozkoumali indické Maruti Suzuki Stingray, dnes se můžeme podívat na vůz familierní značky, ale neznámého jména, určeného pro japonský trh - Renault Lutecia.

Leckoho by mohlo překvapit, že Renault v Japonsku vůbec působí, ale je tomu tak a úplně špatně se mu tam nedaří. Za naší nedávné zprávy o prodejích aut v Japonsku za první letošní semestr můžete vyčíst, že Renault je v Zemi vycházejícího slunce 24. nejprodávanější značkou, což má sice daleko k jeho evropským pozicím, vyložený propadák to ale není. Svou pozici navíc hodlá dále zlepšit čtvrtou generací Lutecia, což je, jak jste jistě poznali, jen jinak pojmenované nové Clio, které žije tak trochu dvojí život.

Proč Francouzi na na východě vsadili na jiné označení, když Clio je dobře zažitou značkou v polovině světa? Důvodem v tomto případě není, že by slovo „clio” v japonštině znamenalo něco vulgárního, ale prostý fakt, že značku Clio má registrována Honda coby označení své vlastní sítě dealerství, a tak ve Francii museli vymyslet něco jiného. Proč zrovna Lutecia, netušíme, výsledek ale nezbude než akceptovat

Auto se navzdory jinému jménu od místního provedení v zásadě neliší, odmyslíme-li si tedy volant na levé straně. Zajímavé je, že v nabídce modelu se zatím objevuje jediný motor 1,2 TCe s výkonem 120 koní, který vůz dostane na stovku za 9,9 sekundy a dovolí mu rozjet se až na 199 km/h. „Fantastický” tříválec 0,9 tedy Japonsko zatím míjí, podobně rozpačité nové Clio RS rovněž, obě tyto varianty se ale mají dostat do oběhu někdy v průběhu příštího roku. Ceny v Japonsku začínají těsně pod úrovní 2 milionů jenů, tedy asi na 390 tisících Kč.


Renault Lutecia 2014: malý Francouz si v Japonsku žije po svém - 1 - Renault Lutecia IV 2014 01Renault Lutecia 2014: malý Francouz si v Japonsku žije po svém - 2 - Renault Lutecia IV 2014 02Renault Lutecia 2014: malý Francouz si v Japonsku žije po svém - 3 - Renault Lutecia IV 2014 03Renault Lutecia 2014: malý Francouz si v Japonsku žije po svém - 4 - Renault Lutecia IV 2014 04Renault Lutecia 2014: malý Francouz si v Japonsku žije po svém - 5 - Renault Lutecia IV 2014 05Renault Lutecia 2014: malý Francouz si v Japonsku žije po svém - 6 - Renault Lutecia IV 2014 06Renault Lutecia 2014: malý Francouz si v Japonsku žije po svém - 7 - Renault Lutecia IV 2014 07
Až někoho uslyšíte hovořit o Renaultu Lutecia, budete mít už jasno, o co se jedná...

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše